Skip to main content

Integrating Different Uses of Forestry (10 cr)

Code: 6M00DV61-3002

General information


Enrolment period
11.12.2021 - 23.02.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 07.05.2022
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
School of Industrial Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Petri Keto-Tokoi
Eeva Sundström
Mari Oja
Person in charge
Petri Keto-Tokoi
Course
6M00DV61

Objectives (course unit)

The study course covers a wide range of different forms of forest use and the combination of different use goals, as well as the multi-purpose planning of forest use

After completing the course, the student:
- knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
-is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways

Content (course unit)

Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.

Prerequisites (course unit)

Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student performs the given tasks mechanically or needs a lot of help to complete them

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student applies appropriately but to some extent schematically the tools for coordinating and engaging the forest uses he has learned

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student applies and combines the methods for engaging people and integrating uses of forest in a creative, critical and appropriate way.

Location and time

25.3.-21.5.2022 Opettajina Petri Keto-Tokoi (vastuuopettaja), Eeva Sundström ja Mari Oja.

Assessment methods and criteria

Arvioitavat suoritukset: kirjallisuuskatsaus (30 %), monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen (40 %), monitavoitteisen metsänhoidon kirjallinen etätehtävä (30 %).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, retkeilyt ja harjoitukset, monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen, etätehtävät, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen

Learning materials

Kangas, J & Kokko, A. 2001. Metsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.

Metsänhoidon suositukset -etätehtävään:

Päivinen, J., Björkqvist, N., Karvonen, L., Kaukonen, M., Korhonen, K-M., Kuokkanen, P., Lehtonen, H. & Tolonen, A. (toim.): Metsähallituksen metsätalouden ympäristöopas. Metsähallituksen metsätalouden julkaisuja 67. 162 s.
https://julkaisut.metsa.fi/assets/pdf/mt/ymparistoopas2011.pdf

Äijälä, O., Koistinen, A., Sved, J., Vanhatalo, K. & Väisänen, P. (toim.) 2014. Metsänhoidon suositukset. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
http://www.metsanhoitosuositukset.fi/suositukset/metsanhoidon-suositukset/

Lindén, M., Lilja-Rothsten, S, Saaristo. L. & Keto-Tokoi, P. 2014. (toim.) Metsänhoidon suositukset riistametsänhoitoon, työopas. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
http://www.metsanhoitosuositukset.fi/wp-content/uploads/2016/08/Metsanhoidon_suositukset_riistametsanhoitoon_Tapio_2014.pdf

Keto-Tokoi, P., Saaristo, L. & Valkeapää, A. 2016. WWF:n metsänhoito-opas. Metsänhoitoa sinun ja luonnon ehdoilla. WWF Suomi. https://wwf.fi/mediabank/8468.pdf

Monimetsähankkeen tarkistuslista ja neuvontatyökalut: https://www.metsakeskus.fi/luonnonhoitotoimenpiteiden-tarkistuslista-ja-neuvontatyokalu

Muu materiaali osoitetaan Moodlessa.

Student workload

Retkeilyt 24 h, monitavoitteisen metsänhoidon ja metsäsuunnittelun teoriaopetus (Petri) 20 h, Monitavoitteisen metsäsuunnitelman laatiminen, lähiopetus (Eeva) 12 h, itsenäinen työskentely 60 h, loppuseminaari 8 h

Content scheduling

Lähijaksot:

pe 25. ja la 26.3. Virrat. Pe Eeva ja Mari, la Petri
pe 8.4. ja la 9.4. Pe Tampereella Petri, la Hyytiälän seudulla Mari
pe 22.4. ja 23.4. Evo, Hämeenlinna
pe 6.5. ja la 7.5. Virrat, pe Mari, la Eeva
pe 20.5. ja la 21.5. Pe Virrat Eeva ja Mari, la etäopetus

Completion alternatives

Mahdollisesti verkko-opetuksena toteutettavat luennot tallennetaan ja ne voi opiskella itsenäisesti.

Practical training and working life cooperation

Ei ole

International connections

Ei ole.

Further information

Läsnäolo lähijaksoilla edellytetään.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä. Opiskelija ei osallistu lähiopetuspäiviin. Opiskelija ei tee arvioinnin perusteena olevia tehtäviä hyväksyttävästi.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden.

Go back to top of page