Skip to main content

Project Management, Finnish Language and Communication (5 cr)

Code: 5O00EW33-3003

General information


Enrolment period
29.05.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Laboratory Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Laboratory Engineering
Teachers
Eija Lähteenmäki
Taina Matis
Person in charge
Eeva-Leena Tuominen
Tags
CONTACT
Course
5O00EW33

Objectives (course unit)

Students
• can evaluate their communication skills
• can take advantage of the feedback given
• understand the importance of communication skills and communication processes
• understand what purposeful communication and proper project management is
• want to develop their skills in Finnish and communication and project management as a part of their professional skills
• can cope in the communication situations of their own field
• can give and receive feedback in working life communication situations
• can listen to, observe and interpret communication
• has expert communication skills: the message is structured, understandable and convincing
• can take into account the demands of the respondent, situation and the field
• can acquire and use information of their own field critically
• can create a written and spoken presentation for a target audience and also, if required, include visual aids
• know the most usual text types needed in working life taking into consideration also project management as well as ways to use language
• use the language of their field following the practices and guidelines
• understand the impact of culture in communication and the significance of collaborating with people from various cultural backgrounds

Content (course unit)

• basics of spoken communication: theory and practice
• grammar
• writing documents (e.g. job applications, notifications)
.bassics of project management: theory and practice

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti asiakirjastandardia jäljitellen. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta.
Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetön ja noudattelee asettelultaan täysin asiakirjastandardia. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin.
Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.
.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

• Opiskelija viestii kirjoittaen vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esityksen ajan. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

• Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia annettuja tehtäviä ja/tai hän on ollut läsnä lähitunneilla vähemmän kuin 80 %. Opiskelijan suorituksissa on merkittäviä puutteita, jotka haittaavat ymmärrettävyyttä.

Location and time

Syksy 2023, Kuntokatu 3

Exam schedules

Kielenhuollon testin ajankohta vahvistetaan toteutuksen alussa.
Projektinhallinnassa ei ole tenttiä vaan harjoitustyö.

Assessment methods and criteria

Projektinhallinnan osuuden (2 op) arviointi koostuu seuraavista tehtävistä, jotka tehdään pienryhmissä tai parityönä:
Haastattelutyö 70% ja Aktiivisuus 30%. Haastattelutehtävässä tehdään itse-ja vertaisarvio, joka vaikuttaa arvosanaan.

Tekniikan suomen kielen ja viestinnän (3 op) arviointi koostuu seuraavista tehtävistä:
Kielenhuollon Moodle-testi (yksilösuoritus, 40 % viestinnän osuuden kokonaisarvioinnista)
Projektin viestintäsuunnitelma (tiimitehtävä, 20 % )
Mediatiedote (tiimitehtävä, 20 %)
Video-CV (yksilötehtävä, 20 %, vertaisarviointi)
Katalyytti-portfolion laatiminen ja esittäminen (tiimitehtävä hyv./hyl.)
Opintojakson päätteeksi itse- ja vertaisarviointi, joka huomioidaan kokonaisarvioinnissa tiimitehtävien osalta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitukset, tiimityöskentely

Learning materials

Tarkentuu opintojakson alussa.

Student workload

Opintojakso sisältää 5 x 27 tuntia opiskelijan työtä.
Projektinhallinnan osuus on 2 op, tekniikan suomen kielen ja viestinnän osuus 3 op.

Content scheduling

Opintojakson viikkokohtainen eteneminen on näkyvissä Moodlessa.

Completion alternatives

AHOT

Further information

Project management 2 ect, Finnish language and communicational skills 3 ect.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut tiiminsä toimintaan eikä suorittanut tehtäviään sopimusten mukaan. Tehtäviä on plagioitu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija on osallistunut vähäisissä määrin tiimin toimintaan ja tehtävien suorittamiseen.

Tiimin tuotoksissa ja niiden esittämisessä on hapuilevuutta. Tekstien muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Tiimi ei taustoita eikä perustlele valintojaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.Opiskelijalla on ollut hyvä ote tiimin toimintaan ja hän on osallistunut tehtävien suorittamiseen.

Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa. Opiskelija on toiminut tiimissä sen toimintaa edistäen ja tavoitteellisesti.

Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia ja mielenkiintoa herättäviä. Olennainen tieto on jäsennelty ja tiivistetty erinomaisesti. Tuotoksissa ja niiden esittämisessä on huomioitu tilanne ja vastaanottajat. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa luovasti ja vakuuttavasti.

Go back to top of page