Basic of Research and Methods (5 cr)
Code: 8T00EW29-3008
General information
- Enrolment period
- 02.07.2023 - 08.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Pietro Albanese
- Pekka Kaatiala
- Marja-Liisa Timperi
- Person in charge
- Leila Kakko
- Tags
- ONLINE
- Course
- 8T00EW29
Objectives (course unit)
Students
- are familiar with the basics of research and know the key concept of research.
- are able to design and implement practical, applied research according to research ethics.
- are able to use the statistical program to produce and interpret the most common statistical presentations.
- can analyse qualitative text material and can describe obtained results (qualitative research)
Content (course unit)
WHAT are the basics of research and research ethics?
HOW does the research material be collected, be described, be analyzed?
HOW are the reliability and effectiveness of the results estimated?
WHY is the study know-how important?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student identifies the basic concepts which are related to the research work.
The student is familiar with the different research methods and can use them in a controlled way.
The student is able to use the statistical program to produce the most common statistical presentations.
The student can operate on the support of the team.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student can define the basic concepts which are related to the research work.
The student can design and implement a small research. The student is able to use the statistical program to produce and interpret the most common statistical presentations.
The student takes responsibility and commits to the group activities in addition to his/her own work.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student can design and implement a small research. The student can describe and can analyse research results. The student can estimate the reliability and effectiveness of the results. The student understands the significance of the research in development work. The student can cooperate responsibly and constructively.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student does not recognize the concepts related to the research and cannot use research methods.
Location and time
Zoom / Teams -verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi
Exam schedules
5 op = 5 * 27 h opiskelijan työskentelyä.
Assessment methods and criteria
Määrällinen: Harjoitustehtävät sekä itsenäisesti että parityönä. Lisäksi itsearviointi ja vertaisarviointi. Tenttiä ei järjestetä.
Laadullinen: Porfolio, ryhmätyöharjoitukset ja laadullisen aineiston analyysin harjoitustehtävä.
Tiedonhankinta: Tehtävien suoritus ja osallistuminen etälähikerralle.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, portfolio, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi.
Etäopetus verkossa (Moodle/ Zoom/ Teams)
Pari- ja ryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu
Learning materials
Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni.
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa.
Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Content scheduling
Katso kurssin lukujärjestys
Completion alternatives
Hyväksilukeminen (Katso opinto-opas)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut tiedonhankinnan, harjoitusten, harjoitustehtävien ja tenttien tekemiseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt annettuja tehtäviä. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt pääosan annetuista tehtävistä. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemiään ratkaisuja ja pohtimaan saamiensa tulosten merkitystä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemänsä ratkaisut, ymmärtää saamiensa tulosten tulosten merkityksen ja osaa soveltaa niitä toimialalla.