Marketing (3 cr)
Code: 3H00EO63-3004
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 05.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 51
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Objectives (course unit)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Content (course unit)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Prerequisites (course unit)
ei ole
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Location and time
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssiin sisältyy pajoja, lähikertoja, työskentelyä pienryhmässä ja itsenäisesti. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin Teams-ryhmässä Markkinointi-kanavalla. Lisäksi kurssiin kuuluu palautettavia tehtäviä ja projektityöskentelyä, joiden aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.
Exam schedules
Mahdollisista puuttuvista suorituksista tai suoritusten uusimisesta on neuvoteltava opettajan kanssa erikseen.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä muiden annettujen tehtävien suorittaminen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.
Learning materials
Oppimateriaalia jaetaan pajoissa ja kurssin Teams-kanavalla. Opiskelijan on suositeltavaa tutustua muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen itsenäisesti.
Student workload
Kurssin suorittaminen edellyttää kaikkien osa-alueiden suorittamista hyväksytysti. Kurssin suorittamiseen kuuluu pajoihin osallistuminen, projekti-/casetyöskentely, ennakko- ja kotitehtävät sekä muut annetut tehtävät.
Content scheduling
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssi sijoittuu kokonaisuuden puoliväliin.
Completion alternatives
Mahdollisista valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava aina opettajan kanssa.
Practical training and working life cooperation
Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Kurssin opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.
International connections
Käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn kautta käsitellään markkinoinnin kohderyhmän tunnistamista ja sen kansainvälistä näkökulmaa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn tai muuten tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä, eikä kykene suunnittelemaan yrityksen markkinointia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on perehtynyt laajasti erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.