Practical Training II (15 cr)
Code: 7S00EM08-3006
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 05.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.03.2023 - 19.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Saija Sutelainen
- Maija Korpikoski
- Jussi Kemmo
- Seija Hurskainen
- Minna Nurminen
- Ville Kantola
- Tuija Landström
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Person in charge
- Minna Nurminen
- Course
- 7S00EM08
Objectives (course unit)
Student
- can evaluate the ethics of customer work and service system
- can create a professional customer or educational relationship
- can justify the principles and principles of his / her guidance / education
- is familiar with the service systems supporting the well-being and social security of the clients and the related legal basis and information systems and is able to apply them from the point of view of service management
- identify and raise awareness of structures and practices that are detrimental to customer well-being and inclusion
- can work as a member of the work community
Content (course unit)
Social Expertise
- Ethical guidelines in the social field
- Theories of social work and social pedagogy
- Guidance and education
- Service system expertise and service management
- Critical reflection
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Student has not achieved a good level in relation to the goals of the internship (grade 3)
* The student does not master the basics of ethical competence.
* The student does not master the basics of customer work knowledge.
* The student does not recognize and can not define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Passed: The student has achieved the general objectives of the internship at a good level (3)
* During the internship the student acquires the basic skills of ethical competence.
* During the internship the student acquires the basic skills of client work skills.
* The student is able to identify and define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.
Location and time
Harjoittelujakso 13.3 - 19.5.2023
Harjoittelun orientaatio 10.3.2023 klo 9 - 12 (pakollinen)
Välireflektio 17.4.2023 9 - 12 (pakollinen)
Loppureflektio 17.5.2023 klo 9 - 12 (pakollinen)
Exam schedules
Harjoittelurapotin palautus 29.5.2023 mennessä
Assessment methods and criteria
Hyväksytty oppimis- ja ohjausuunnitelma
Palautettu työvuorotaulukko (tehdyt tunnit 308h)
Palautettu ohjaajan arviointi
Hyväksytty harjoitteluraportti
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytännön harjoittelu työelämässä
Orientaatio
Oppimis- ja ohjaussuunnitelma
Oppimispäiväkirja
Ohjauskeskustelu
Välireflektio
Loppureflektio
Harjoitteluraportti
Learning materials
2. vuoden opintojaksojen materiaalit ja kirjallisuus sekä harjoittelupaikoista löytyvä kirjallisuus.
Student workload
Harjoittelun kesto 405 h
- orientaatio ja ammatillinen kasvu 8 h
- harjoittelupaikassa 308 h
- reflektiot ja ammatillinen kasvu 16 h
- kirjalliset tehtävät 73 h
Content scheduling
Harjoittelun orientaatio ja ammatillinen kasvu 10.3.2023 klo 9 - 16
Ensimmäinen harjoittelupäivä harjoittelupaikassa 13.3.2023
Ohjauskeskustelu erikkeen sovittavana aikana
Välireflektio ja ammatillinen kasvu 17.4.2023
Viimeinen päivä harjoittelupaikassa 16.5.2023
Loppureflektio ja ammatillinen kasvu 17.5.2023
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa
Practical training and working life cooperation
Käytännön harjoittelu työelämässä
Further information
Poissaolojen korvaaminen sovitaan ohjaavan opettjan kanssa, jos niitä on harjoittelupaikasta enemmän kuin 30 h.