Skip to main content

Research Skills in Seminar Work (4 cr)

Code: 7S00EL88-3005

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 21.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Sosionomi Virtuaalihenkilö
Piia Roos
Jussi Kemmo
Annina Korpela
Person in charge
Piia Roos
Course
7S00EL88

Objectives (course unit)

Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition

Content (course unit)

- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources

Location and time

20.1.2023 ZOOM klo 9-12 KAIKKI / ohjeistus / Piia & Jussi ETÄ

30.1.2023 aiheen valinta
klo 9-12 20SOB Jussi & 20SOC Piia
klo 13-16 20SOD Jussi & 20SOA Piia

2.2.2023
klo 13-16 (A, B, C & D) Annina Korpela 4h tieteellinen kirjoittaminen

30.1.2023 klo 10-12 ryhmä 1 (A & D)
tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi
3.2.2023 klo 9-11 (A & Cryhmä 2 (B & C) 2h
tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi

viikko 7
13.2. klo 13 - 14 (A & D) 60min Annina Korpela kirjoittamisen työpaja
14.2. klo 15 - 16 (B & C) 60min Annina Korpela kirjoittamisen työpaja

viikko 8
22.2. klo 15 - 16 (A & D) 60min Annina Korpela kirjoittamisen työpaja
23.2. klo 15 - 16 (B & C) 60min Annina Korpela kirjoittamisen työpaja

ESITYKSET / alustava aikataulu
6.3. klo 13-16 ryhmä A Piia, ryhmä B Jussi
9.3. klo 9-12 ryhmä C Piia, ryhmä D Jussi

10.3. klo 9-12 ryhmä A Piia, ryhmä B Jussi
10.3. klo 13-16 ryhmä C Piia, ryhmä D Jussi

Seminaaritöiden palautukset 26.2 TAI 24.3.2023

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäoloa kontaktiopetuksissa ja opintojaksoon liittyvien tehtävien tekeminen sovitussa aikataulussa. Poikkeustapauksista sovitaan erikseen opintojakson vastuuopettajan kanssa.

Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Erityisen ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti.

Assessment scale

0-5

Learning materials

Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h

Content scheduling

Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Kirjoittamisen työpajat
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Oman työn esittäminen ja yhden työn opponointi

International connections

Yksi englanninkielinen lähdemateriaali

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin

Go back to top of page