Skip to main content

Development Task (5 cr)

Code: 7K00FA49-3001

General information


Enrolment period
12.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 23.04.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Maija Korpikoski
Anne Silvan
Paula Pajunen
Person in charge
Paula Pajunen
Course
7K00FA49

Objectives (course unit)

The student
- advances his/her expertise of public health nursing at different stages of life
- is able to critically evaluate his/her work and the working methods used
- is able to apply evidence-based and experience-based knowledge and to produce new knowledge for the development and renewal of working life
- can identify their own development, innovation and research skills and strengthen them in their health promotion expertise
- is able to develop health nursing work proactively and innovatively from the needs of society and working life

Content (course unit)

- developing evidence-based practice of public health care nursing and health promotion
- utilising the results of studies and projects as well as utilising other work communities’ competence in public health nursing
- reflective approach to work, critical reflection and evaluation
- the development task consists of a variety of tasks which integrate into the courses for public health nursing.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass
The student
- is able to work ethically
- is able to reflect his/her learning and competence
- works based on evidence
- is able to apply his/her learning and skills of health promotion at different stages of the life cycle

Fail
The student
- is not able to work based on ethical values
- is not able to reflect on his/her own learning and competence
- does not work based on evidence
- does not perceive health promotion at different stages of life

Location and time

Opintojakso alkaa 18.1.2023 ja päättyy 28.4.2023

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kehittämistehtävä tehdään pareittain
Orientaatio, itsenäinen työskentely, esitysseminaari

Learning materials

Opiskelija perehtyy itse monipuolisesti aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.

Student workload

5 op x 27 h = 135h/opiskelija, 2 x 135h = 270h/kehittämistehtävätyöpari
Orientaatio 18.1.2023, pakollinen läsnäolovelvollisuus
Kehittämistehtävien yhteenveto/purku toteutetaan 18.4.2023, pakollinen läsnäolovelvollisuus

Content scheduling

Opintojakso alkaa 18.1.2023 ja päättyy 28.4.2023

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Kehittämistehtävät tehdään työelämään tai hankkeisiin.

International connections

-

Further information

Kehittämistehtävän ohjeet, raportointi- ja esittämistapa tulevat tarkentumaan 18.1.2023 pidettävässä orientaatiossa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty:
Ei osaa tunnistaa ja määritellä terveydenhoitajatyön kehittämiskohdetta
Ei ole laatinut ohjeiden mukaista kehittämistehtävän suunnitelmaa
Ei osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessia yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Ei osaa raportoida kehittämistehtävä -prosessia annettujen ohjeiden mukaisesti
Ei ole esitellyt kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon
Kehittämistehtävän teoreettinen perusta on hatara ja sisältää virheellistä tietoa
Ei osaa huomioida asiakas -näkökulmaa terveydenhoitajatyön kehittämisessä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä työelämälähtöisen terveydenhoitajatyön kehittämiskohteen
Osaa laatia ohjeiden mukaisen kehittämistehtävän suunnitelman
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhdessä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Osaa yhdessä työparin kanssa raportoida kehittämistehtävä -prosessin annettujen ohjeiden mukaisesti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa uutta asiakkaiden hyvinvointia edistävää tietoa terveydenhoitajatyön kehittämiseksi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa määritellä, rajata ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa suunnitella kehittämistehtävään sopivat menettelytavat ja perustella valintansa
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta ja sitoutuneisuutta osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia realistisesti ja rakentavasti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia realistisesti ja luovasti
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa arvioiden tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa terveydenhoitajatyöhön uutta tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa analysoiden määritellä ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa perustellen valita kehittämistehtävään toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, joissa kokeillaan terveydenhoitajatyön uudenlaisia toimintamalleja
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta, joustavuutta ja rakentavaa työskentelytapaa osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia systemaattisesti ja reflektoivaa otetta käyttäen
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia innovatiivisuutta osoittaen
Osaa kehittämisprosessissa systemaattisesti soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa oman ja terveydenhoitajatyön ammatillisen kasvun välineenä
Osaa tuottaa monipuolista terveydenhoitajatyötä uudistavaa tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi

Go back to top of page