Skip to main content

Evaluation and Effectiveness of the Methods of Health Promotion (10 cr)

Code: 7L00FT29-3002

General information


Enrolment period
30.05.2023 - 31.07.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 18.12.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Mari Laaksonen
Hoitotyö Luennoitsija
Essi Ylistalo
Elisa Airikkala
Arja Halkoaho
Person in charge
Mari Laaksonen
Tags
BLENDED
Course
7L00FT29

Objectives (course unit)

The student
- is able to apply diversely the key health promotion methods, theories and models
- is able to plan, implement and evaluate a health promotion project

Content (course unit)

Part 1: 5 cr
- Key health promotion methods and models
- Evaluating the effectiveness of health promotion


Part 2: 5 cr
- Design, implementation, evaluation and impact of health promotion activities
- Project management

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the main health promotion methods, theories and models
- is able to plan and implement in a limited way a health promotion project

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to apply the essential methods, theories and models of health promotion
- is able to plan, execute and concisely evaluate a health promotion project in both the national and international environments

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- can apply and analyze a wide range of key health promotion methods, theories and models and develop new ones
- is able to plan, implement and evaluate a health promotion project in both the national and international environment

Exam schedules

Erillisiä tehtäviä kurssin aikana - hyväksytty / hylätty
Projektityön tekeminen syksyn aikana - numeraalinen arviointi
Oppimispäiväkirja - numeraalinen arviointi

Assessment methods and criteria

Orientaatioluento 22.8 - pakollinen läsnäolo.

Kurssipäivissä suositeltava läsnäolo.

Tehtävissä hyväksytty/hylätty ja projektitöissä sekä yhdessä kirjallisessa työssä numeraalinen arviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

10 opintopisteen jakso sisältää luento-opetusta, ryhmätyötä sekä itsenäistä opiskelua.
Opetus sekä lähi- että etäopetuksena. Lähi ja etäopiskelupäivät kirjattu lukujärjestykseen. Opetus alkaa lähipäivänä 22.8.22.

Sisältää esitehtävän - lähetetään ilmoittautuneille opiskelijoille elokuussa. Esitehtävä myös kurssin oppimisalustalla Moodlessa: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=36886

Learning materials

Tarkentuvat syksyllä.
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=36886

Student workload

10 op= 270 tuntia
Lähiopetusta/etäopetusta 48 h + itsenäistä työskentelyä 222 h syksyllä

Content scheduling

Osa 1: Terveyden edistäminen, sen arviointi ja vaikuttavuus
Osa 2: Terveyden edistämisen hanketoiminta ja projektijohtaminen

Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

Osittain englanninkielistä materiaalia

Further information

Tämä on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso. Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä suppeasti arvioida terveyden edistämisen projektin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä arvioida terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa ja analysoida monipuolisesti keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja sekä kehittää uusia
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja johtaa terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Go back to top of page