Skip to main content

Business or Project Development or Practical Training 4/6 (5 cr)

Code: 3H00FE38-3002

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 05.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Pietro Albanese
Arja Reinvall
Person in charge
Arja Reinvall
Course
3H00FE38

Objectives (course unit)

Jos opiskelija suorittaa opintojakson kehittämällä omaa yritys- tai projekti-ideaansa,

hän työskentelee valmentajien tai yritystoiminnassa alkuun auttavien organisaatioiden kanssa ja selvittää idean toteutuskelpoisuutta ja liiketoiminnallista kannattavuutta. Hän toteuttaa käytännön toimenpiteitä idean kulloisenkin vaiheen mukaisesti, esimerkiksi työstää liiketoimintasuunnitelmaa, perustaa yrityksen tai hoitaa sen asioita, käy neuvotteluja, tuotteistaa, markkinoi, laskee, myy, tuottaa tuotteita tai palveluja.

Kehittämistyön myötä opiskelija osoittaa osaavansa
analysoida kehittämistyönsä kulloisenkin vaiheen
suunnitella ja toteuttaa työn seuraavat vaiheet
hankkia tarvitsemansa tiedot
johtaa työskentelyään tavoitteellisesti.

Jos opiskelija suorittaa opintojakson harjoitteluna,

hän oppii soveltamaan oppimiaan tietoja ja taitoja työelämässä, tutustuu työelämän lainalaisuuksiin, saa käytännön työkokemusta omalta alaltaan, osaa työkokemuksen perusteella suunnitella omaa tradenomin uraansa, luo omia verkostojaan ja kontakteja työelämään, kerää ideoita opinnäytetyötä varten.

Harjoittelussa opiskelija osoittaa osaavansa
asettaa itselleen käytännön osaamistavoitteita ja toimia niiden mukaisesti.
toimia ohjatusti tradenomille tyypillisissä työtehtävissä ja kyseessä olevan työyhteisön jäsenenä.
osaa arvioida toimintaansa ja eritellä oppimaansa.

Content (course unit)

Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson sisältö

Mikä on kehittämistyön vaihe?
Miten työtä kannattaa jatkaa?
Mistä saan tarvitsemani tiedot ja avun?
Miten johdan työtä tavoitteellisesti ja tuloksellisesti niin, että idean käytännön toteutus etenee?

Harjoittelun sisältö

Mitä ovat tradenomin työtehtävät?
Miten arvioin osaamistani, annan ja vastaanotan palautetta?
Miten toimin työyhteisön jäsenenä?
Mitkä ovat omat kehittämiskohteeni?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson arviointi

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa kehittämistyönsä eteen tekemänsä toimenpiteet tai sen parissa tekemänsä työn. Hän on työskennellyt tavoitteellisesti ja tarkoituksenmukaisesti.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän.

Harjoittelun arviointi

Hyväksytty
Opiskelija on tehnyt vaadittavan määrän työtunteja sekä toimittanut harjoitteluraportin ja työtodistuksen harjoittelun ohjaajalle. Ne osoittavat, miten harjoittelulle henkilökohtaisesti asetetut oppimistavoitteet ovat toteutuneet.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän tai harjoitteluraportti tai työtodistus puuttuu.

Assessment methods and criteria

Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson arviointi

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa kehittämistyönsä eteen tekemänsä toimenpiteet tai sen parissa tekemänsä työn. Hän on työskennellyt tavoitteellisesti ja tarkoituksenmukaisesti.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän.

Harjoittelun arviointi

Hyväksytty
Opiskelija on tehnyt vaadittavan määrän työtunteja sekä toimittanut harjoitteluraportin ja työtodistuksen harjoittelun ohjaajalle. Ne osoittavat, miten harjoittelulle henkilökohtaisesti asetetut oppimistavoitteet ovat toteutuneet.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän tai harjoitteluraportti tai työtodistus puuttuu.

Assessment scale

0-5

Practical training and working life cooperation

Kehittämistyön/harjoittelun tavoite:
Jos opiskelija suorittaa opintojakson kehittämällä omaa yritys- tai projekti-ideaansa,
hän työskentelee valmentajien tai yritystoiminnassa alkuun auttavien organisaatioiden kanssa ja selvittää idean toteutuskelpoisuutta ja liiketoiminnallista kannattavuutta. Hän toteuttaa käytännön toimenpiteitä idean kulloisenkin vaiheen mukaisesti, esimerkiksi työstää liiketoimintasuunnitelmaa, perustaa yrityksen tai hoitaa sen asioita, käy neuvotteluja, tuotteistaa, markkinoi, laskee, myy, tuottaa tuotteita tai palveluja.

Kehittämistyön myötä opiskelija osoittaa osaavansa
analysoida kehittämistyönsä kulloisenkin vaiheen
suunnitella ja toteuttaa työn seuraavat vaiheet
hankkia tarvitsemansa tiedot
johtaa työskentelyään tavoitteellisesti.

Jos opiskelija suorittaa opintojakson harjoitteluna,
hän oppii soveltamaan oppimiaan tietoja ja taitoja työelämässä, tutustuu työelämän lainalaisuuksiin, saa käytännön työkokemusta omalta alaltaan, osaa työkokemuksen perusteella suunnitella omaa tradenomin uraansa, luo omia verkostojaan ja kontakteja työelämään, kerää ideoita opinnäytetyötä varten.

Harjoittelussa opiskelija osoittaa osaavansa
asettaa itselleen käytännön osaamistavoitteita ja toimia niiden mukaisesti.
toimia ohjatusti tradenomille tyypillisissä työtehtävissä ja kyseessä olevan työyhteisön jäsenenä.
osaa arvioida toimintaansa ja eritellä oppimaansa.

Kehittämistyön/harjoittelun sisältö:
Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson sisältö

Mikä on kehittämistyön vaihe?
Miten työtä kannattaa jatkaa?
Mistä saan tarvitsemani tiedot ja avun?
Miten johdan työtä tavoitteellisesti ja tuloksellisesti niin, että idean käytännön toteutus etenee?

Harjoittelun sisältö

Mitä ovat tradenomin työtehtävät?
Miten arvioin osaamistani, annan ja vastaanotan palautetta?
Miten toimin työyhteisön jäsenenä?
Mitkä ovat omat kehittämiskohteeni?

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit hyväksytty/hylätty

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit hyväksytty/hylätty

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit hyväksytty/hylätty

Go back to top of page