Skip to main content

Ajattelu ja oppiminen (5 cr)

Code: NA00FV00-3001

General information


Enrolment period
25.05.2022 - 10.07.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.06.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Teachers
Timo Nevalainen
Katja Varamäki
Course
NA00FV00

Objectives (course unit)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan

Content (course unit)

Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.

Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Location and time

Kurssin suoritusaika on 1.6-31.7.2022 jonka jälkeen tehtävien palautuksia ei ole mahdollista tehdä enää.

Exam schedules

Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 31.7.2022

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle- oppimisympäristössä verkkokurssina.

Learning materials

Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-alustalta

Student workload

5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä

Completion alternatives

Ei ole.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:

Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan

Go back to top of page