Thesis Plan (5 cr)
Code: 7F00FH00-3009
General information
Enrolment period
03.06.2022 - 25.08.2022
Timing
01.08.2022 - 23.12.2022
Credits
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Teachers
- Anna Rinne
- Lily Nosraty
- Taina Peltonen
- Virva Vasari
- Jaana Vainionpää
- Nancy Kamau
Person in charge
Anna Rinne
Groups
-
22NURFILTOP
Objectives (course unit)
Students
- can use national and international information sources in planning their bachelor’s thesis
- can use applicable information critically
- know copyrights and respect them
- can consider research-related and field-specific ethical principles
- can select and define a working life oriented thesis topic which supports their learning
- can make a thesis plan in accordance with TAMK’s thesis guidelines and justify their choices
- know applicable research methods of the field of education
- can choose suitable data collection and analysis methods for the thesis
- know the meaning of evidence-based operation in the field of education
Content (course unit)
Course is accepted when at least thesis plan and thesis contract or permit are accepted.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.
Assessment methods and criteria
Based on TAMK's BT evalaution criteria
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lectures, seminars, workshops, individual and group studies.
Learning materials
Boswell, C., & Cannon, S. (2020). Introduction to nursing research : incorporating evidence-based practice (Fifth edition). Jones & Bartlett Learning, LLC.
Fain, J. A. (2017) Reading, understanding, and applying nursing research. Fifth edition. Phliadelphia: F. A. Davis Company.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma998040296905973
Parahoo, K. (2014). Nursing research: principles, process and issues (3. ed. or any other edition). Palgrave Macmillan.
Lubbe, W., Ham-Baloyi, W. & Smit, K. (2020). The integrative literature review as a research method: A demonstration review of research on neurodevelopmental supportive care in preterm infants. Journal of Neonatal Nursing, 26(6), 308-315. doi:https://doi.org/10.1016/j.jnn.2020.04.006
Polit, D., & Beck, C. (2010). ESSENTIALS OF NURSING RESEARCH (7th ed., or any other edition). Lippincott Williams & Wilkins.
https://oppimateriaalit.jamk.fi/opinnaytetyo/en/thesis-implementation-methods-and-results/research-based-development-assignment/
A variety of other research articles appointed by the lecturer
Additional reading:
Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Glasper, Edward Alan, and Colin Rees. Nursing and Healthcare Research at a Glance. Wiley Blackwell, 2017.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Holzemer, William L. Improving Health through Nursing Research. 1st ed., Blackwell Pub., 2009.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
• Tietoarkiston tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Extra reading
Curtis E, Drennan J (eds.) (2013) Quantitative health research: Issues and methods. Open University Press, Maidenhead. eBook.
Denzin NK & Lincoln YS (eds.) (2018) The SAGE handbook of qualitative research. SAGE, Los Angeles.
Kyngäs H, Mikkonen K, Kääriäinen M (eds.) (2020) The application of content analysis in nursing science research. © Springer Nature Switzerland AG.
Polit DF & Beck CT (2017) Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Wolters Kluwer Health, Philadelphia.
Student workload
10 ects equals 54 hours of students work.
Two manadory Orientations (16.8., 29.8.), workshop for topic discussion, Literature search class, Method studies, Statistics online, exams in Moodle. Idea (1.9.),Planning (30.11.) Manuscript (March 23) and Presentation (May 2023) seminars.
Practical training and working life cooperation
TAMK and clinical training palcements
Further information
All students write Diary form thesis.