Developing Services, Work Methods, Forms of Work and Work Practices in Child Welfare (5cr)
Code: TK00DV75-3004
General information
- Enrolment period
- 02.11.2021 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Specialisation Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Specialisation Education in Child Welfare Work
- Teachers
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Anssi-Pekka Udd
- Course
- TK00DV75
Objectives (course unit)
Erikoistumiskoulutuksen osallistuja kykenee arvioimaan työyhteisönsä ja -tiiminsä tuottamien lastensuojelun palvelujen sekä työmuotojen, -menetelmien ja -käytäntöjen vastaavuutta lastensuojelun lasten, nuorten ja perheiden palvelujen ja tuen tarpeisiin lastensuojelun toimintaympäristöissä.
Erikoistumiskoulutuksen osallistuja osaa kriittisesti reflektoida työtapojaan ja -käytäntöjään, rooliaan työyhteisön ja -tiimin jäsenenä sekä asemaansa ja toimintaansa monialaisissa ja moniammatillisissa verkostoissa.
Erikoitumiskoulutuksen osallistuja osaa lastensuojelutyön suunnittelun, toteutuksen, arvioinnin ja raportoinnin sekä kehittämistoiminnan koordinoinnin ja edistämisen menetelmät ja käytännöt. Erikoistumiskoulutuksen osallistuja on saanut kokonaiskuvan lastensuojelun ajankohtaisesta tilanteesta ja kehittämistarpeista. Lisäksi hän tietää ja hallitsee lastensuojelun työmenetelmiä.
Content (course unit)
Opintojaksolla perehdytään lastensuojelun palvelujen sekä työmuotojen, -menetelmien ja -käytäntöjen osallistavaan kehittämiseen. Tämän ohella perehdytään asiakkaan ja hänen läheistensä että monialaisen ja moniammatillisen yhteistyöverkoston toimijoiden yhdessä tekemiseen perustuviin kehittämistyön muotoihin, menetelmiin ja käytäntöihin. Tarkastelussa on muun muassa palvelumuotoilu. Lisäksi tarkastellaan kehittämistyön prosessin ja tulosten näkyväksi tekemisen, julkaisemisen erilaisiin keinoihin. Opintojaksolla jäsennetään myös, mitä kriittinen reflektio merkitsee ammatillisuuden kehittämisessä. Opintojakson aikana hahmottuu kuva portfoliomuotoisen kehittämistyön laadinnasta.
Assessment scale
0-5