Skip to main content

Svenska inom det sociala området, skriftlig (1 cr)

Code: 7S00EL22-3008

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 27.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.10.2022 - 09.12.2022
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Katja Kärki
Person in charge
Katja Kärki
Course
7S00EL22

Objectives (course unit)

Student:
- can communicate in Swedish by using key social terms and phrases
- understands and is able to utilize professional articles in their field in Swedish-language publications
- is able to record the key issues related to the customer's situation
- is able to maintain, develop and evaluate his / her own language skills and language learning skills as part of his / her professional competence
- have attained a written command of a second foreign language required by the law of the polytechnic required for the work in the relevant field;

Content (course unit)

- Key social terminology
- Authentic texts of one's own profession
- Practicing communication situations typical of the social sector
- Jobs and customer groups for social workers
- Reporting on training and work experience

Prerequisites (course unit)

The secondary level of the second language (Swedish) is required to pass the Baccalaureate (equivalent to the B language course in upper secondary school) or equivalent. The entry level corresponds to the European reference skill level B1.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student understands the main points in easy professional texts regarding their work
* The student can communicate in a simple manner in situations typical to the work community
* The student can use the basic vocabulary of social work and health care
* The student is able to use the basic grammar structures

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to find and use the most important professional publications of their field
* The student can communicate clearly enough in situations typical to the work community (patient instructions)
* The student is able to use and understand the most important vocabulary and concepts of social work and health care
* The student mostly uses grammatical structures correctly

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to find, use and apply even fairly challenging professional publications of their field
* The student can communicate fluently in situations typical to the work community
* The student is able to use and understand even more challenging vocabulary and concepts of social work and health care
* The student uses complex grammatical structures nearly flawlessly

Location and time

Opetus 2. periodissa

Exam schedules

Kirjallinen tentti 8.12.
Suulliset tentit henkilökohtaisen aikataulun mukaan 8.12 tai 9.12.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi ja läsnäolovaatimus 80%. Poissaoloja sallitaan vain kaksi.
Video-CV, kirjallinen tentti, suullinen tentti ja kirjallinen tentti. Muut palauttettavat kirjalliset tehtävät kurssin aikana.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus
Kirjalliset tehtävät tunneilla ja itsenäisesti tai ryhmissä
Kirjallinen tentti
Suullinen tentti

Learning materials

Materiaali Moodlessa

Student workload

Opintopiste vastaa noin 27 tunnin työtä.

Content scheduling

Opetus 2. periodissa.

Completion alternatives

Ei ole

Further information

Ota läppäri mukaan tunneille.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa selvittää pääsisällön työhönsä liittyvistä helppolukuisista ammattijulkaisuista.

- Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.

- Opiskelija osaa käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa.

- Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää keskeisimpiä työhönsä liittyviä ammattijulkaisuja.

- Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.

- Opiskelija osaa käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä.

- Opiskelija osaa käyttää kielioppirakenteita pääsääntöisesti oikein.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija osaa etsiä, hyödyntää ja soveltaa työhönsä liittyviä suhteellisen vaativiakin ammattijulkaisuja.

- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.

- Opiskelija osaa käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä.

- Opiskelija osaa käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.

Go back to top of page