Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3011
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 31.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.01.2022 - 13.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
4.4. klo 8-21 Ryhmätentti moodlessa
11.5. klo 08.15 - 09.00 Tenttipalaute (kaikki)
(Tapahtuu etänä: ne jotka eivät pääse paikalle, katsovat tämän videona myöhemmin)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- flipped learning
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 26 tuntia
Ennakkotehtävät (flipped learning) = 14h
Tenttikirjallisuus = 95 tuntia
Content scheduling
24.1. klo 9.00-12.00 Kaikki: Opintojakson aloitusinfo (Minna Putous, Tuija Landström, Kati Långsjö) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Kati Långsjö)
27.1. klo 9-12 Ryhmä1 Validoiva kohtaaminen (Tuija)
27.1. klo 9-12 Ryhmä2 Yhteistyösuhteen luominen, aktiivinen kuuntelu (Minna)
27.1. klo 13-16 Ryhmä2 Validoiva kohtaaminen (Tuija)
27.1. klo 13-16 Ryhmä1 Yhteistyösuhteen luominen, aktiivinen kuuntelu (Minna)
8.3. klo 13-16 R1 Voimavarasuuntautunut ja motivoiva työskentely, VAHTI (Minna)
8.3. klo 13-16 R2 Palveluohjauksellinen työote, case-työskentely (Kati)
10.3. klo 13-16 R2 Voimavarasuuntautunut ja motivoiva työskentely, VAHTI (Minna)
10.3. klo 13-16 R1 Palveluohjauksellinen työote, case-työskentely (Kati)
4.4. klo 8-12 Ryhmätentti
6.4. klo 13-14.20 R2 Oma hyvinvointi (Minna) R1 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
6.4. klo 14.40-16.00 R1 Oma hyvinvointi ja R2 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
7.4. klo 9-12 R1 Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
7.4. klo 9-12 R2 Huolen puheeksi ottaminen ja varhainen puuttuminen, case-työskentely (Kati)
7.4. klo 13-16 R2 Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
7.4. klo 13-16 R1 Huolen puheeksi ottaminen ja varhainen puuttuminen, case-työskentely (Kati)
11.5. klo 08.15 - 09.00 Tenttipalaute (kaikki)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta