Developmental Psychology (5 cr)
Code: 7S00EL30-3012
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 31.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account
Content (course unit)
- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.
Exam schedules
Pe 8.4.2022 klo 13-16 Ryhmätentti Moodlessa (sis. tenttikirjan ja opetusmateriaalin)
Assessment methods and criteria
Seksuaalikasvatustehtävä (hyväksytty, täydennettävä, hylätty)
Kasvun prosessitehtävä (hyväksytty, täydennettävä, hylätty)
Tentti (sisältää opetuskerrat ja tenttikirjan), arviointi 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-flipped learning
-luennot (etä/lähiopetus tilanteen mukaan)
-kirjallisuus
-aktivoivat tehtävät
-itsenäinen työskentely
-reflektiot
-ryhmätyöskentely
-elokuva
-aidot oppimisympäristöt
-oman minuuden ja elämänkokemuksen soveltaminen
Learning materials
-Tenttikirja:
Sue Johnson ja Auvinen Petri (2015): Suojelen sinua kaikelta. Kuinka rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Student workload
5 op = 135 t
-kontaktiopetus
-itsenäinen opiskelu (flipped learning, itsenäiset tehtävät ja ryhmätyöskentely)
-tentikirjallisuuden ja muun materiaalin opiskelu
Content scheduling
12.-27.1.22 välillä ennakkoluennon (Johdanto kiintymyssuhteisiin) katsominen
28.1.22 klo 9-12 Kurssin info, Johdanto kiintymyssuhteisiin teeman työstäminen sekä traumatietoa -luento
28.1.-11.3.22 välillä Nuoruuden kehitys ja aikuisuuden tunnesuhteet -luentojen katsominen ennakkoon
11.3.22 klo 9-12 Nuoruuden kehitys ja aikuisuuden tunnesuhteet teemojen työstäminen sekä tunne-elämän jatkumo -luento
8.4.2022 klo 13-16 ryhmätentti Moodlessa, tenttipalaute yhteisesti kirjallisena kaikille
Tehtävien palautukset:
-Seksuaalikasvatustehtävän palautus 28.2.2022 mennessä
-Kasvun prosessitehtävän palautus 1.4.2022 mennessä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yleinen arviointikehikko löytyy Moodlesta