Skip to main content

Client Work Methods II (5 cr)

Code: 7S00EL58-3006

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 11.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 21.11.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Jaana Kokkinen
Tuija Landström
Person in charge
Minna Putous
Course
7S00EL58

Objectives (course unit)

- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.

Content (course unit)

- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

TENTTIRYHMÄ ja OHJAUSKESKUSTELURYHMÄ ovat kotiryhmissä

Tentti: 15.11 klo 12.30-16 (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen) ETÄ: 2.12. klo 13-14


- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 24.10.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 28.10 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 31.10 mennessä.

Assessment methods and criteria

- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan, ota yhteys tarvittaessa teeman opettajaan)
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus

Learning materials

Tentti ja tehtävä tehdään ryhmissä.
Ryhmätentti:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.

Ohjauskeskustelutehtävää varten:
De Jong, P., Berg, I.K. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti



Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
- Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä artikkeli

Student workload

Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 40h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 15h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 50h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 30h

Content scheduling

30.8 klo 13-13.45 Koko ryhmä: INFO lähi
A-ryhmä: Klo14-16 Dialoginen ohjaus (Minna)

31.8.
C-ryhmä klo13-15: Dialoginen ohjaus (Minna)

1.9.
B-ryhmä klo10-12: Dialoginen ohjaus (Minna)
D-ryhmä klo13-15 Dialoginen ohjaus (Minna)

5.9
Kaikki klo 13-16 terveydenhoitajaopiskelijoiden kanssa: Nuoren masennuksen tunnistaminen (Minna)

6.9.
A-ryhmä klo 13-16 Tuen tarpeen arviointi ja tarinallisuus (Minna)
C-ryhmä klo 13-16 Palveluohjaus (Jaana)

7.9.
Kaikki klo 8.30-11.45 terveydenhoitajaopiskelijoiden kanssa: Dialoginen verkostotyö (Tuija)

8.9.
A-ryhmä klo 9-12 Palveluohjaus (Jaana)
A-ryhmä klo 13-15 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
B-ryhmä klo 13-16 Tuen tarpeen arvionti ja tarinallisuus (Minna)
D-ryhmä klo 13-16 Palveluohjaus (Jaana)

12.9.
C-ryhmä klo 9-12 Tuen tarpeen arviointi ja tarinallisuus (Minna)
D-ryhmä klo 10-12 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
D-ryhmä 13-16 Tuen tarpeen arviointi ja tarinallisuus (Minna)

19.9.
A-ryhmä klo 13-16: Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija)
B-ryhmä klo 13-16 Palveluohjaus (Jaana)
C-ryhmä klo 13-16: Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Minna)

20.9
A-ryhmä klo 9-12: Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Minna)
C-ryhmä klo 9-12: Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija)

21.9.
D-ryhmä klo 9-12: Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Minna)
B-ryhmä klo 9-12: Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija)

22.9.
B-ryhmä klo 13-16: Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Minna)
D-ryhmä klo 13-16: Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija)

26.9.
A-ryhmä klo 13-16 Dokumentaatio (Jaana)

27.9.
C-ryhmä klo 13-15 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
B-ryhmä klo 13-16 Dokumentaatio (Jaana)

28.9.
C-ryhmä klo 13-16 Dokumentaatio (Jaana)

29.9.
B-ryhmä klo 13-15 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
D-ryhmä klo 13-16 Dokumentaatio (Jaana)

30.9. klo 13-16 itsenäistä työskentelyä (lukkariin merkittynä)

3.10.
D-ryhmä klo 13-16 Traumatyö ja tunnepäiväkirja (Tuija)

4.10.
A-ryhmä klo 9-12 Traumatyö ja tunnepäiväkirja (Tuija)

5.10.
B-ryhmä klo 13-16 Traumatyö ja tunnepäiväkirja (Tuija)

6.10.
C-ryhmä klo 9-12 Traumatyö ja tunnepäiväkirja (Tuija)

10.10.
Kaikki opiskelijat klo 9-16 Yhteisötyö (Jaana)

24.10. Ohjauskeskustelutehtävien palautus Moodleen
(25.10. klo 13-16 Muiden ohjauskeskustelutehtävien lukeminen)

28.10.
Klo 13-16
Kaikki: Muiden ohjauskeskusteluiden lukeminen & vertaisarvioinnit, palautteet

31.10
klo 9-16
Kaikki: Ohjauskeskustelun viimeistely

7.11. klo 9-12
Itsenäistä työskentelyä (lukkariin merkittynä)

10.11. klo 13-16 Kaikki opiskelijat: Pelillisyys (Jaana)

14.11 ja 18.11: Klo 9-16 Ohjauskeskustelutehtävien palautteet ryhmittäin

15.11 klo 12.30-16
Ryhmätentti

2.12. klo 13-14
Tentin palaute ETÄ (pakollinen)

Practical training and working life cooperation

Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.

Go back to top of page