Skip to main content

Retail Trade Environment and Competitive Tools (5 cr)

Code: 3H00EM61-3001

General information


Enrolment period
02.07.2021 - 12.06.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 12.06.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Pia Lamminsivu
Tuula Niemi
Person in charge
Tuula Niemi
Course
3H00EM61

Objectives (course unit)

Trade and entrepreneurship studies are a study module organized by The K-Retailers’ Association. These e-learning studies cover retail sector and retailer entrepreneurship in Finland. The course Retail Trade Environment and Competitive Tools is one of three courses in this module, dealing with retail in-dustry, customers, distribution channels and competitive tools in retail sector.

The students
- can form a general view on retail trade and its importance in Finland
- can describe the different fields of business in retail trade and the target groups’ behavior and spending
- know the role and duties of supply chain in retail trade
- understand competition tools of retail trade
- can define the role of a retail entrepreneur in a chain store business.

Content (course unit)

What are the basic concepts of retail trade in Finland?
What special characteristic des the customers of retail sector have?
What is the role of a store as part of supply chain?
What is K-retailer entrepreneurship?
What are the competitive tools of a store?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to prove they have the command of the most essential basic concepts of
retail trade.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to prove they have the command of basic concepts of retail trade and they
recognize the basic principles of retail trade.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to prove they have the command of basic concepts of retail trade and understand the basic principles of retail trade.

Location and time

Verkossa toteutettava opintojakso. Opiskelija voi ilmoittautua ja aloittaa opintojakson haluamanaan ajankohtana.

Exam schedules

Tentit ja tehtävät suoritetaan alustalla itse valittuna ajankohtan

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Verkkokurssi. Kurssi on kokonaan verkossa K-kauppiasliiton kanssa yhteistyössä suoritettava opintojakso ja tehdään K-kauppiasliiton Moodle-alustalla, josta löytyvät tarvittavat materiaalit sekä tehtävät ja tentit. Opintoihin kuuluvat niin ikään opiskelijan suorittamat tehtävät K-kaupoissa.

HUOM. Ilmoittaudu opintojaksolle Pakissa ja lähetä lisäksi sähköpostia tuula.niemi@tuni.fi saadaksesi tunnukset verkkoalustalle. Avoimen AMKin opiskelijat saavat tunnukset noin viikko ilmoittautumisen jälkeen sähköpostilla.

Learning materials

Tehtävät ja materiaalitiedot löytyvät verkosta ja opintojakson Moodle-alustalta, jonne opiskelija saa tunnukset, kun ilmoittautuminen on hyväksytty.

Student workload

5 op = noin 135 h opiskelijan työtä.

Content scheduling

Verkkokurssi, opiskelija voi jaksottaa ja aikatauluttaa tehtävät ja tentit haluamallaan tavalla.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Opintojakso suoritetaan yhteistyössä K-kauppiasliiton kanssa.

Further information

Opintojakso kuuluu Kauppa & yrittäjyys kokonaisuuteen (15op) , joka koostuu kolmesta erillisestä opintojaksosta.
1. Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot (5op)
2. Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen (5op)
3. Tunnusluvut ja johtaminen (5op)

Opintojaksot täytyy suorittaa järjestyksessä ja seuraavan opintojakson voi aloittaa vasta kun edellinen opintojakso on hyväksytysti suoritettu.

Go back to top of page