Automation Buses (3 cr)
Code: 5S00DY66-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 04.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 17.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa
- käyttää kenttäväyliä automaation osana
- analysoida kenttäväylän toimivuutta
- suunnitella ohjaus- ja säätöratkaisuja kenttäväylässä
Content (course unit)
Prosessiteollisuuden kenttäväylät. Kenttäväyliin liittyvä diagnostiikka. Kenttäväylien suunnittelu, toteutus, testaus ja ylläpito.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija ymmärtää ja osaa luetella millaisia kenttäväyliä automaatiojärjestelmissä käytetään ja miten väyläverkkoja rakennetaan. Hän tunnistaa eri väylätyyppejä ja osaa kuvailla niiden ominaisuuksia jossain määrin. Hän ymmärtää välttävästi perusteet väylien konfiguroinnista.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää millainen väylä sopii millaiseen tarkoitukseen ja osaa suunnitella väyläratkaisun esimerkkikohteeseen.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista automaatioväylistä mm. itsenäisesti tehdyn harjoitustyön muodossa.
Location and time
Distance teaching classes as presented in time schedule
Exam schedules
The exam is informed in the beginning of the course. The failed course can be compensated by passing a new exam.
Assessment methods and criteria
Student performance assessment is based on completed excercises and a passed exam.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Distance teaching and excercises.
Learning materials
Lectures, notes made by a student, other referred material by a lecturer.
Student workload
The total working hours for passing the course is 81hours (3 cp x 27 h). Distance teaching is 14*2 = 28 h and a student has to reserve about 53 hours for self-learning.
Content scheduling
The course contains distance teaching on a weekly basis. The more detailed course structure is treated in the first class and it will be available in the course information on Moodle afterwards.
Completion alternatives
None.
Practical training and working life cooperation
None.
International connections
The course involves no travelling abroad
Further information
Student performance assessment is based on completed excercises and a passed exam.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student performance does not exceed the minimum level.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student performance is within the limits for the grade 1-2.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student performance is within the limits for the grade 3-4.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student performance is within the limits for the grade 5.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)