Radio Network Planning (5 cr)
Code: 5G00EV18-3001
General information
- Enrolment period
- 15.11.2021 - 09.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 25.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 62
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering
Objectives (course unit)
The student knows the principles of radio channel design. Student can design the radio cell of a wireless communication system.
The student knows the principles of project management.
Content (course unit)
Methods for modeling and calculating radio channel. Interconnection loss and radio link power budget. Radio cell dimensioning (capacity, coverage). Project management and management.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
-is able to calculate, based on examples, the radio cell coverage area and estimate cell capacity
-is able to recognize the structural differences between different wireless systems.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
-is able to calculate the radio cell into different wireless systems and calculate the capacity provided by the cell. - Knows the technical solutions of different wireless systems
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- can apply different design principles to describe the characteristics of a radio cell in different wireless systems
- understand the technological solutions of different wireless systems
Exam schedules
Opintojaksosta järjestetään kaksi välitenttiä. Välitenttien tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
Ensimmäinen välientti on alustavasti VK7. Tentissä onteoriaosuus, ilmn mitään materiaalia ja suunnitteluosuus (laskuosuus), missä kaikki materiaalit on sallittu, samoin tietokoneen käyttö.
Toisen välitentin alustava ajankohta VK12.
Uusintatentin ajankohdat tarkentuvat myöhemmin.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Opintojakson arvosana määräytyy välitenteistä ja tehtävistä saatavien kokonaispisteiden mukaisesti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus / Etäopetus, mikä TAMKin ohjeistus sitä edellyttä, itsenäinen opiskelu, kotitehtävät, harjoitustehtävät, simulaatiot
Learning materials
Luennoilla jaettu materiaali. Materiaali jaetaan ryhmäsähköpostlla luokalle 19I227. Mikäli et saa ko. ryhmän sähköpostia, ole yhteydessä opettajaan.
Content scheduling
Opintojakson tarkempi jaksotus selviää luentomonisteesta
Completion alternatives
Valinnaiset suoritustavat (mm. työelämäprojekti radioverkkosuunnitelusta) ovat mahdollisia. Nämä sovitaan tapauskohtaisesti opettajan kanssa
Further information
Ensimmäinen lukujärjestykseen merkitty luento VK2, pidetään TAMKin ohjeistuksen mukaa etänä. Saat linkin luentoon sähköpostilla, joka on lähetetty ryhmäsähköpostlla luokalle 19I227. Mikäli et saa ko. ryhmän sähköpostia, ole yhteydessä opettajaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei ole osoittanut osaamistaan. Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa opintojaksoilla käytyjä asiakokonaisuuksia. Kykenee avustetusti suoriutumaan radioverkkosuunniteluun liittyvistä tehtävistä ja laskuista. Selviää ryhmätöistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pystyy soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä asiakokonaisuuksia ja omaa valmiudet osoittaa osaamisensa. Kykenee omatoimisesti ratkaisemaan ja laskemaan radioverkkosuunnitteluun liittyviä asiakokonaisuuksia. Osaa toimia ryhmässä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä asiakokonaisuuksia ja omaa valmiudet osoittaa osaamisensa. Kyenee omatoimisesti ratkaisemaan ja laskemaan radioverkkosuunnitteluun liittyviä asiakokonaisuuksia, sekä löytää uusia ratkaisuahdollisuuksia T&K näkökulmasta. Osaa toimia ryhmässä proaktiivisesti.