English for Engineers (3 cr)
Code: 5N00EK86-3030
General information
- Enrolment period
- 08.08.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 23.10.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Vehicle Engineering
Objectives (course unit)
Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures
Content (course unit)
• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar
Prerequisites (course unit)
Upper secondary school English
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- knows how to give a simple and comprehensible presentation using ready-made material and tips - copes with simple conversational situations
- understand the main points of normal-paced speech, when the message is repeated if necessary
- pronounces intelligibly most of the time
- writes quite intelligibly
- uses simple basic grammar structures in an understandable way
- uses the basic vocabulary of the field of study so that the basic message is conveyed
- finds the information the student is looking for in texts that deal with familiar topics
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- can give a clear presentation using helpers
- talks quite fluently
- understand people speaking with different accents when the topic of conversation is familiar
- pronounces quite naturally and clearly
- writes fairly fluently and clearly
- uses grammatical structures mostly correctly and corrects mistakes in language use if they have led to misunderstandings
- understands and uses the vocabulary quite precisely
- understands the main points and most details of the text read
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- knows how to prepare and deliver a convincing, structured presentation
- talks fluently
- understands relatively easily even people who speak with different accents
- pronounces naturally and clearly
- writes fluently and appropriately
- uses versatile grammar structures and manages them almost flawlessly
- understands and uses vocabulary skillfully and accurately
- understands both the main points and details of even a demanding text
Exam schedules
- Suullinen esitys (pakollinen) alaan liittyvästä harrastuksesta / mielenkiinnonkohteesta.
- Kirjallinen tentti.
Evaluation methods and criteria
- Pakollinen alkutesti/tasotesti EXAM-tiloissa 29.8.-1.9.2022: Mikäli opiskelija saa testistä arvosanan 3-5, hän saa halutessaan opintojakson suoritettua tällä arvosanalla.
- Mikäli opiskelija jatkaa kurssilla (alkutestistä arvosana 2 tai alle), kurssin arviointi perustuu tenttiin ja suulliseen esitykseen.
- Mikäli opiskelija saa testistä arvosanan 3-4, opiskelija saa silti halutessaan jatkaa kurssilla.
Läpäistäkseen kurssin opiskelijalla tulee olla 60 % Moodlen tehtävistä tehtynä, ja aktiivisen osallistumisen velvoite tunneilla on 80%.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Pakollinen alkutesti/tasotesti ensimmäisellä opiskeluviikolla EXAM-tiloissa: Mikäli opiskelija saa testistä arvosanan 3-5, hän saa halutessaan opintojakson suoritettua tällä arvosanalla.
- Opetustunnit
- Itsenäinen työskentely
- Ryhmätyöskentely
Learning materials
- Opintojen tukena käytetään kirjaa Protocall toolkit (Kristiina Tillander - Joni Sallila).
- Moodlen materiaali
Student workload
Tunnit (7x3h) tiistaisin. Itsenäinen työskentely viikoittain kotona.
Completion alternatives
Lähtötasokoe
Further information
Huom! Ensimmäisellä opiskeluviikolla opiskelijat tekevät pakollisen lähtötasotestin EXAM-tiloissa.
Tutustu kurssikuvaukseen ennen lähtötasotestiä. Lähtötasotesti tehdään kampuksella EXAM-tiloissa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ks. arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- kirjoittaa melko ymmärrettävästi
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita ymmärrettävästi
- käyttää opintoalan perussanastoa niin, että perusviesti välittyy
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa pitää selkeän esityksen apuneuvoja käyttäen
- keskustelee melko sujuvasti
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun keskusteluaihe on tuttu
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- käyttää kielioppirakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esitelmän
- keskustelee sujuvasti
- ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä