Skip to main content

Project Work, Construction Technology (5 cr)

Code: T300DI51-3002

General information


Enrolment period
01.07.2022 - 18.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering
Teachers
Harri Miettinen
Arttu Lehtonen
Person in charge
Harri Miettinen
Course
T300DI51

Objectives (course unit)

The course orients the students to implement planning and control methods for an actual construction project.

Content (course unit)

The course is based on practical work, where the students make plans for an actual project. Specifications: method, schedule, safety plan, quality plan, environmental aspects, and cost accounting.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to solve the basics of project work and to prepare presentable documentation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

In addition to the above, the student will be able to select and apply the most suitable options from the perspective of the project implementation.
and justify their choices in a logical and highly illustrative way.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use
problem solving; and the ability to present, analyze, and justify logically handled issues and methods of solution.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Opettajat arvioivat yhdessä koko luokkaryhmän projektityöt niiden kirjallisen sisällön, seminaariesityksen ja työmäärän perusteella.
Viikoittaiset läsnäolot lukujärjestyksen mukaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Projektityöt (1-3 kpl) ovat yrityksiin tehtäviä erillisiä suunnitelmia, selvityksiä ja toteutustehtäviä.

Learning materials

Kaikki rakennustuotannon opetusmateriaali, jota käsitelty. Lisäksi projektityöaihetta tukeva yrityskohtainen materiaali.

Student workload

Opiskelijan oman ajankäytön seuranta kirjallisena. Opettajalle viikoittain näytöt, yhteiset tunnit molemmille ryhmille noin kerran kuukaudessa. Yhteinen seminaari, jossa kaikkien on oltava läsnä koko tilaisuuden ajan.

Content scheduling

Molemmilla opettajilla on puolet luokkaryhmän opiskelijoista ohjattavana, ryhmäjako tehdään kurssin alussa. Koko luokkaryhmällä on joitakin yhteisiä tunteja ja yhteinen seminaari.
Aikataulu:
Projektityöaiheiden etsintä ja projektityösuunnitelma, syyskuun puoliväliin mennessä.
Projektityön teko työmaalla/yrityksessä perjantaisin, syyskuu-marraskuu (opiskelija pitää ajankäyttöseurantaa)
Projektitöiden välinäytöt viikoittain lukujärjestyksen mukaan, syyskuu-joulukuu
Valmiiden projektitöiden luovutus opettajalle, joulukuu
Rakennustuotannon projektityöseminaari, koko luokkaryhmä paikalla, joulukuu 2022.

Completion alternatives

Ei.

Practical training and working life cooperation

Viikoittain, pääsääntöisesti perjantait 1-2(marraskuun loppuun)/2022-23 työmaalla.

International connections

Mahdollista, mutta opintojakson puitteissa ei edellytetä.

Further information

Harri Miettinen, harri.miettinen@tuni.fi, 050-5262 652
Arttu Lehtonen, arttu.lehtonen@tuni.fi, 050-443 2884

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
Opiskelija osaa tehdä rakennustyömaalla työmaan aikataulu-, työturvallisuus-, laatu- ja kustannussuunnitteluun liittyviä asioita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa työmaan aikataulu-, työturvallisuus-, laatu- ja kustannussuunnitelmia ja käyttää niitä työmaalla työkaluina.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
Edellisten lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, soveltaa ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.

Go back to top of page