Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4 cr)
Code: 7S00EL90-3007
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 16.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- Expands one’s knowledge in early childhood education through systematic knowledge acquisition
- can make a written thesis using research methods and topical research on early childhood education as references
- can present the entity of thesis and essential content orally using observation tools
Content (course unit)
- The topic of seminar work is related to early childhood education
- Familiarization with previous research on early childhood education
- The student focuses on a phenomenon of interest that is related to the work of a kindergarten teacher.
- Preparation of thesis from subject mentioned above and following to the written report instructions of thesis made in TAMK.
- Participation in data searching instruction arranged by library and learning to search topical sources of information from databases
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- the scope and definition of the research problem are unclear
- minor, one-sided use of source material - the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting.
- There is a lack of understanding in the text language mistakes.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content - Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Location and time
13.1. 2022 klo 13-16 KAIKKI / ohjeistus / Piia & Jussi
20.1.2022 aiheen valinta
klo 9-12 20SOA Jussi & 20SOC Piia
21.1.2022 aiheen valinta
klo 9-12 20SOB Jussi & 20SOD Piia
VKO 3 / 4 täsmentyy 1 x 3h KAIKKI tieteellinen kirjoittaminen / Annina Korpela
(A & C)
(B & D)
ma 31.1.2022 tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi
ryhmä 1 (A & C) klo 9-10.30
ryhmä 2 (B & D) klo 10.45-12.15
VKO 5 täsmentyy kirjoittamisen työpaja / Annina Korpela
(A & C) 60min
(B & D) 60min
VKO 7 täsmentyy kirjoittamisen työpaja / Annina Korpela
(A & C) 60min
(B & D) 60min
ESITYKSET
viikko 8 VARHAISKASVATUS
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
viikko 10 MUUT KUIN VARHAISKASVATUS
2 kertaa per opiskelija (sovitaan tarkemmin aloituskerralla 12.1.2022)
7.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
10.3. klo 9-12 Piia
10.3. klo 13-16 Jussi
11.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022
Assessment methods and criteria
Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
HUOM; YHTEINEN MOODLE 7S00EL88-3003 TOTEUTUKSEN KANSSA
Learning materials
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h
Content scheduling
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Esitysseminaarit viikko 8
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin