Research Skills in Seminar Work (4 cr)
Code: 7S00EL88-3003
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 16.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Piia Roos
- Jussi Kemmo
- Eija Lähteenmäki
- Marja-Liisa Timperi
- Annina Korpela
- Person in charge
- Piia Roos
- Course
- 7S00EL88
Objectives (course unit)
Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition
Content (course unit)
- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources
Location and time
13.1. 2022 klo 13-16 KAIKKI / ohjeistus / Piia & Jussi ETÄ
20.1.2022 aiheen valinta
klo 9-12 20SOB Jussi & 20SOC Piia ETÄ
21.1.2022 aiheen valinta
klo 9-12 20SOA Jussi & 20SOD Piia ETÄ
(A & C) Annina Korpela pe 21.1. klo 13-16 tieteellinen kirjoittaminen ETÄ
(B & D) Eija LÄhteenmäki pe 21.1. klo 13-16 tieteellinen kirjoittaminen ETÄ
ma 31.1.2022 tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi
ryhmä 1 (A & C) klo 9-10.30 ETÄ
ryhmä 2 (B & D) klo 10.45-12.15 ETÄ
(A & C) 60min Annina Korpela TI 1.2. klo 9-10 kirjoittamisen työpaja ETÄ
(B & D) 60min Eija LÄhteenmäki to 3.2. klo 13-14 kirjoittamisen työpaja ETÄ
(A & C) 60min Annina Korpelai pe 18.2. klo 9-10 kirjoittamisen työpaja ETÄ
(B & D) 60min Eija LÄhteenmäki pe 18.2. klo 9-10 kirjoittamisen työpaja ETÄ
ESITYKSET
viikko 8 VARHAISKASVATUS
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
viikko 10 MUUT KUIN VARHAISKASVATUS
2 kertaa per opiskelija (sovitaan tarkemmin aloituskerralla 12.1.2022)
7.3. klo 9-12 Jussi
10.3. klo 9-12 Piia
10.3. klo 13-16 Jussi
11.3. klo 9-12 Jussi
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022
Assessment methods and criteria
Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti.
Assessment scale
0-5
Learning materials
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h
Content scheduling
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Esitysseminaarit
viikko 8 VARHAISKASVATUS
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
viikko 10 MUUT KUIN VARHAISKASVATUS
2 kertaa per opiskelija (sovitaan tarkemmin aloituskerralla 12.1.2022)
7.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
10.3. klo 9-12 Piia
10.3. klo 13-16 Jussi
11.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin