Technical English for Professionals (3 cr)
Code: 5N00BE53-3118
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 14.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 30.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
- Teachers
- Mirja Kolehmainen
- Course
- 5N00BE53
Objectives (course unit)
Students
- know how to act in working life communication situations (e.g. presentations and meetings)
- know the most important vocabulary of their field of study
- can write job application documents and take part in a job interview
Content (course unit)
• Job applications
• Terminology of the students’ own field of study
• Meetings and negotiations
• Grammar as required
Prerequisites (course unit)
Working English for Engineers or equivalent skills.
Location and time
.
TAMK, Pääkampus/Zoom
.
Oppitunnit pidetään kohderyhmän lukujärjestyksen mukaisesti kaksoistunteina, jotka alkavat varttia yli lukujärjestyksissä olevan ensimmäisen kellonajan. Ks. lukujärjestyksestä, ovatko tunnit luokkatilassa vain Zoomissa.
.
Mikäli tunnit ovat Zoomissa, linkki opintojakson Zoom-tunneille on lukujärjestyksessä, myöhemmin Moodlen alusta.
Exam schedules
.
Kirjallinen tentti: ___.4.2022 (vko 15) TAMKin pääkampuksella koronatilanteesta riippuen.
.
Tarvittaessa koronatilanteesta johtuva kirjallisen kokeen estyminen korvataan pienryhmässä Zoomissa suoritettavalla suullisella kokeella. Tämä koskee poikkeusoloja eikä ole opiskelijan valittavissa.
.
Moodle-avain tiedotetaan kurssille hyväksytyille ja osallistuville opiskelijoille opintojakson alussa. Huom! Moodleen ei ole automaattista kirjautumista opintojaksolle ilmoittautumisen yhteydessä. Opiskelijan tulee kirjautua tämän opintojakson Moodle-kurssille erillisellä Moodle-avaimella ensimmäisten tuntien yhteydessä tai pian niiden jälkeen.
.
1. kirjallinen uusinta: hylätty arvosana tai hyväksytyn arvosanan korotus 24.5.2022 klo 16.15 alk. TAMKin pääkampuksella.
.
Uusintaan/korotukseen ilmoittautuminen opintojakson lopussa Moodle-uutisten kautta lähetettävän viestin mukaisesti.
.
2. kirjallinen uusinta: vain hylätty arvosana ____.8.2022. Tenttiaika ilmoitetaan myöhemmin Moodle-uutisten kautta, mikäli vielä 1. uusintatentin perusteella tulee hylättyjä arvosanoja.
.
Huom! Korotustentin voi suorittaa vain 1. kirjallisessa uusinnassa.
Evaluation methods and criteria
.
Arvosanat ja pisterajat
.
5 37-40 pist.
4 33-36
3 26-32
2 20-25
1 12-19
0 alle 12
.
Maksimipistemäärä 40 pist. muodostuu seur.:
.
* Kirjallinen tentti, max 30 pistettä
* Ennen kirjallista koetta suoritetut, Moodlessa nimetyt harjoitukset: aktiviteettipisteet max 10 pist. (minimi 6 pist.)
* Opintojaksopalaute TAMKin järjestelmän kautta
.
Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus. Jos poissaoloja kertyy pidetyistä tunneista yli 4 oppituntia (= 2 x kaksoistunti) ennen kirjallista koetta, kurssin arvosana voi laskea. Poissaolojen vuoksi on myös mahdollista, ettei opiskelija voi osallistua kokeeseen eikä saada kurssiarvosanaa. Poissaoloja ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä tms.
.
Poissaolevan opiskelijan velvollisuus:
.
Mikäli olet poissa tunnilta, selvitä toteutuksen muilta opiskelijoilta se, mitä tunneilla tehtiin ja mitä tuli tehtäväksi.
.
Poissaoloja tai niiden syytä ei tarvitse erikseen ilmoittaa paitsi, jos olet poissa kokeesta. Kokeesta poissaolijalla tulee olla pätevä syy, lähinnä sairaus ja siitä todistus. Kokeesta poissa oltuasi ota pikimmiten yhteyttä opettajaan sähköpostitse.
.
Pakollisia osasuorituksia ovat aktiivinen oppitunneille osallistuminen, kirjallinen koe, artikkeliprojekti ja artikkelin sisällön esittäminen pienryhmän kanssa PowerPointia puheen tukena käyttäen. Tuntien aikana, eräistä ennen kirjallista koetta suoritetuista harjoituksista saatavia aktiviteettipisteitä tulee olla vähintään 6 pistettä (max 10). Näistä yhden aktiviteetin tulee olla oman pienryhmän opintoalakohtaisen artikkeliprojektityön artikkelin sisällön suulliseen esittämiseen osallistuminen oppitunneilla. Ohjeet ovat Moodlessa.
.
Huomio, että aktiviteettipisteiden määrä (max 10 pistettä) vaikuttaa omalta osaltaan myös arvosanaan. Kaikki aktiviteettipisteet (ts. eräiden harjoitusten suorittamisesta opiskelijan saamat pisteet) kirjataan yhdessä kokeen pistemäärän kanssa opiskelijan kokonaispistemäärään, jonka mukaan arvosana annetaan. Aktiviteettipistemäärää ei voi korottaa tuntien päätyttyä kirjallisen kokeen jälkeen. Ks. edeltä kokonaispistemäärän muodostumisesta ja arvosanojen pisterajoista.
.
Huom! Mikäli koronatilanne estää TAMKin kampuksella järjestettävän kirjallisen kokeen pitämisen, kirjallisen kokeen sijaan pidetään arvosteltava suullinen keskustelukoe pienryhmissä Zoomissa. Aktiviteettipisteitä tulee olla suoritettuna em. mukaisesti myös tässä tilanteessa. Huom! Koemuoto (kirjallinen-suullinen) ei ole opiskelijan itsensä valittavissa.
.
Vuorovaikutustaidot ja aktiivisuus tunneilla voivat vaikuttaa positiivisesti opintojakson arvosanaan.
.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
.
Lähi- ja/tai etäopetus, esitelmä(t), opetuskeskustelu, yksilö-, pari- ja ryhmäharjoitukset, vertaisoppiminen, kirjallinen koe, itsenäinen ja ohjattu verkko-opiskelu
Learning materials
.
Materials, exams and teaching will be bilingual, so good Finnish language skills are needed on this course.
Student workload
.
Oppitunnit: pääsääntöisesti kaksoistunti/vko kirjalliseen kokeeseen saakka.
.
Itsenäinen työskentely: väh. 2 h/vko (Europass CV, kirjalliset tehtävät, suullisten harjoitusesitysten valmistelu, kokeeseen valmistautuminen yms.), yht. 3 x 27 h (3 op).
Content scheduling
Jaksotus ja ajankäyttö vaihtelevat ryhmän koon ja taitotason mukaan.
.
Oppitunnit pidetään kaksoistunteina ja ne alkavat lukujärjestyksen mukaan varttia yli lukujärjestyksessä olevan ensimmäisen kellonajan, ellei toisin sovita tai ilmoiteta.
.
Completion alternatives
.
Vastaavat opinnot toisessa amk:ssa tai teknillisessä yliopistossa.
.
Suuren kurssi- ja opiskelijoiden kokonaismäärän vuoksi opintojaksolle hyväksytään vain kohderyhmän opiskelijat sekä sellaisia aiempien vastaavien vuosikurssien opiskelijoita, joilta opintojakso on jäänyt suorittamatta. Ks. myös Fast Track to Professional English Online Course -mahdollisuudesta.
.
Opiskelijalla voi olla mahdollisuus suorittaa opintojakso myös vaihtoehtoisella opintojaksolla Fast Track to Professional English Online Course, jolle on erillinen haku 10.1.2022 mennessä.
Katso tarkemmin Fast Track -tiedotteesta, joka on julkaistu Intrassa ja jonka kopioin myös tähän alapuolelle.
.
Huomioithan, että Fast Track -kurssia ei ole tarkoitettu opintojen osittaiseen hyväksilukuun. Kurssi on vaihtoehto Technical English for Professionals -kurssille tekniikan alalla. Kurssille haetaan erikseen eli opiskelija ei voi suoraan ilmoittautua toteutukselle. Lisätietoja Fast Track -opintojaksosta antaa tarvitaessa vain lehtori Minna Metsäportti (minna.metsaportti@tuni.fi).
---
Fast Track to Professional English Online Course -info (julkaistu 14.12.2021)
Fast track to Professional English Online Course
N-00CY46-3012
Teacher:
Minna Metsäportti
minna.metsaportti@tuni.fi
tel. 050 311 9662
For whom?
For engineering / health care students capable and willing to study English of their special field mostly independently, but also collaboratively with students from different professional fields.
Prerequisites:
Upper secondary school courses (A-level) or an equivalent level (health care students)
Working English for Engineers or equivalent skills (engineering students)
Enrolment:
1. Write an email application containing the details mentioned below by 10th Jan to minna.metsaportti@tuni.fi
2. Additionally, send in a one-minute-long informal video clip of yourself presenting something you are enthusiastic about. Deliver the video clip via OneDrive or WhatsApp: Minna Metsäportti 050 311 9662
To help me find your submission in the flood of other postings, please do not forget to write “Fast Track” in the e-mail subject line and the WhatsApp text field.
Your e-mail application should contain the following:
How do you intend to use English in your process of becoming a professional in your special field. Give concrete examples of the role of English in your current studies. Describe your development in English skills. What are your aims i.e. what do you intend to achieve during this process and beyond. (300 words)
Duration: 10th Jan – 20th Feb
See further information here N-00CY46-3012 Fast Track to Professional English, but do NOT enroll!
Enrollment: Send in the written application described above!
Practical training and working life cooperation
-
International connections
.
Seuraa Intra-tiedotteita ja kysy TAMKissa järjestettävistä kv-infotilaisuuksista tarkemmin TAMKin kv-palveluista.
Further information
.
Materials, exams and teaching will be bilingual, so good Finnish language skills are needed on this course.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
.
Opiskelijan kokonaispistemäärä on alle tyydyttävän arvosanan minimipistemäärän tai häneltä puuttuu vaadittava osasuoritus.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
.
Opiskelijan opintojaksolta saama kokonaispistemäärä on toteutussuunnitelman arviointiasteikon pistemäärien mukainen. Tämän lisäksi opiskelijaan pätevät ao. kuvaukset:
.
Opiskelija
- Tuntee jonkin verran oman tekniikan alan käsitteistöä
- Selviytyy työhaastattelutilanteesta, jos saa tukea haastattelijalta
- Osaa kirjoittaa muistioita, raportteja, tiivistelmiä sekä muita ammattiin liittyviä tekstejä, kuten käyttöohjeita ja manuaaleja, kun saa valmistella niitä riittävän kauan ja apua käyttäen
- Ymmärtää ammattialaansa liittyviä ja opintojakson tekstejä, jos voi käyttää apuvälineitä, esim. sanakirjoja
.
Kaikkien alojen yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
- Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- Ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- Ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- Kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- Käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- Käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- Löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- Kokonaispistemäärä on taulukon mukainen
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
.
Opiskelijan opintojaksolta saama kokonaispistemäärä on toteutussuunnitelman arviointiasteikon pistemäärien mukainen. Tämän lisäksi opiskelijaan pätevät ao. kuvaukset:
.
Opiskelija
- Hallitsee oman tekniikan alan käsitteistöä
- Osaa viestiä työhaastattelutilanteessa melko sujuvasti
- Osaa kirjoittaa muistioita, raportteja, tiivistelmiä sekä muita ammattiin liittyviä tekstejä, kuten käyttöohjeita ja manuaaleja
- Ymmärtää vaativia ammattialan tekstejä
.
Kaikkien alojen yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
- Keskustelee melko sujuvasti
- Ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksella puhuvia ihmisiä
- Ääntää melko luontevasti ja selkeästi, kun aihe on tuttu
- Kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- Käyttää kielioppirakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- Ymmärtää ja käyttää melko täsmällisesti sanastoa
- Ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- Kokonaispistemäärä on taulukon mukainen
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
.
Opiskelijan opintojaksolta saama kokonaispistemäärä on toteutussuunnitelman arviointiasteikon pistemäärien mukainen. Opiskelijaan pätevät ao. kuvaukset:
.
Opiskelija
- Hallitsee monipuolisesti ja virheettömästi oman tekniikan alan käsitteistöä
- Osaa viestiä työhaastattelutilanteessa luonnollisesti ja vakuuttavasti
- Osaa kirjoittaa selkeitä ja hyvin jäsenneltyjä, kielellisesti virheettömiä muistioita, raportteja, tiivistelmiä sekä muita ammattiin liittyviä tekstejä, kuten käyttöohjeita ja manuaaleja
- Ymmärtää vaativia ammattialan tekstejä kiitettävästi
.
Kaikkien alojen yhteiset arviointikriteerit:
Opiskelija
- Keskustelee sujuvasti
- Ymmärtää vaivattomasti myös eri korostuksella puhuvia ihmisiä
- Ääntää luontevasti ja selkeästi
- Kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
- Käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
- Ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- Ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativistakin teksteistä
- Kokonaispistemäärä on taulukon mukainen