Regulations Directing Counselling (5 cr)
Code: 1L00FP20-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 31.07.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Outi Rantanen
- Course
- 1L00FP20
Objectives (course unit)
After completing the study unit, the student is able to
- identify the content of legislation, regulations and instructions that direct education and counselling and their significance for the work of a guidance counsellor
- identify the structure, content and objectives of the education in order to guide the planning of students’ personal study paths
- obtain and use up-to-date and reliable information in counselling situations and when planning the counselling.
Content (course unit)
During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- How should you take the regulations directing counselling activities into consideration?
- Which current information are counselling activities based on?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in Professional guidance counsellor education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.
Exam schedules
ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei ennalta sovittua tähän toteutukseen
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.