Philosophical Basis of Counselling (5 cr)
Code: 1L00FP15-3002
General information
- Enrolment period
- 01.05.2022 - 31.07.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 30.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Outi Rantanen
- Course
- 1L00FP15
Objectives (course unit)
After completing the study unit, the student is able to
- act in an ethically sustainable manner and based on the ethical principles of guidance counsellors
- follow the principles of good counselling
- identify their values and ideas of people and information behind their work
- assess their own values and their effect on the implementation of counselling based on the ethical principles
- build a base for their own counselling philosophy.
Content (course unit)
During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- What are the principles of good counselling?
- What are the values of counselling and what are they based on?
- What are the basic principles of acting as a counsellor?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in Professional guidance counsellor education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.
Exam schedules
ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei ennalta sovittua tähän toteutukseen
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.