Master in Vocational Education (5cr)
Code: 1L00FT78-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2021 - 30.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.02.2022 - 15.06.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 25
- Teachers
- Ari Jussila
- Annukka Tapani
- Nina Eskola-Salin
- Person in charge
- Annukka Tapani
- Groups
-
21OPKOUAmmatillinen opettajankoulutus
- Course
- 1L00FT78
Objectives (course unit)
• ymmärtää ammatillisen koulutuksen opiskelijoille tarjoamat erilaiset polut
• tutustuu valmentajan työhön osana ammatillista opettajuutta
• tuntee Taitaja-toiminnan rakenteen ja sen tarjoamat mahdollisuudet
• tunnistaa K5-tasoisen ammattitaidon valitsemallaan alalla
Content (course unit)
• miten huomioidaan huippuosaajien valmentaminen ammatillisessa koulutuksessa?
• miten huomioidaan erilaiset oppijat ammattitaidon saavuttamisessa?
• mitä uravaihtoja valmentautuminen tuo opiskelijalle?
• millaista on Taitaja-toiminta osana ammatillista koulutusta?
Location and time
Verkkototeutus, paitsi vierailu Taitaja-tapahtumassa Porissa viikolla 20
Exam schedules
ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Arviointimenetelminä on itse- ja vertaisarviointi sekä opintojakson opettajien suorittama ohjaava arviointi. Opintojaksolla toteutetaan feedforward-tyyppistä arviointia: siinä kartoitetaan opiskelijan aikaisempaa osaamista ja kiinnostusta aiheeseen, suunnataan sitä kohti opiskelijan HOPSissa määrittämiä osaamistavoitteita, käydään väliohjauskeskustelua ja painotetaan myös vertaisilta oppimisen mahdollisuuksia.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Verkkokurssi, pääasiassa omatoiminen eteneminen, johon kuuluu kolme ohjattua tapaamista: yhteinen aloitus ma 7.3. klo 15-16.30, väliohjauskerta ti 19.4. klo 15-16.30, yhteinen loppuwebinaari ma 23.5. klo 15-16.30. Kaikki yhteiset tapaamiset ovat verkossa.
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa. Materiaali ja linkit niihin löytyvät Moodlesta
Student workload
Sovitaan HOPS:sa. Taitajatapahtuman aikataulu määrittää ajankäyttöä (tapahtuma Porissa 16. - 19.5.2022)
Content scheduling
Moodlekurssi ja siihen sisältyvät yhteiset ohjaustapaamiset ohjaavat opintojakson jaksotuksen. Opintojakso sijoittuu periodille 4: 7.3.-23.5.2022.
Completion alternatives
HOPS:n mukaan
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö Taitajatapahtuman toimijoiden kanssa
International connections
Mahdollisuus osallistua KV-seminaariin Taitajatapahtuman yhteydessä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit:
• opintojakso on hyväksytty, kun tavoitteiden mukainen osaaminen on saavutettu ja opintojaksolle laaditut, opintojakson sisältöihin linkittyvät oppimistehtävät on laadittu hyväksytysti.
Tavoite:
• ymmärtää ammatillisen koulutuksen opiskelijoille tarjoamat erilaiset polut
• tutustuu valmentajan työhön osana ammatillista opettajuutta
• tuntee Taitaja-toiminnan rakenteen ja sen tarjoamat mahdollisuudet
• tunnistaa K5-tasoisen ammattitaidon valitsemallaan alalla
Sisältö:
• miten huomioidaan huippuosaajien valmentaminen ammatillisessa koulutuksessa?
• miten huomioidaan erilaiset oppijat ammattitaidon saavuttamisessa?
• mitä uravaihtoja valmentautuminen tuo opiskelijalle?
• millaista on Taitaja-toiminta osana ammatillista koulutusta?