Skip to main content

Orientation to Clinical Training: Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents (2 cr)

Code: 7K00EY01-3001

General information


Enrolment period
24.11.2021 - 18.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2022 - 03.04.2022
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Stiina Storvik-Sydänmaa
Person in charge
Stiina Storvik-Sydänmaa
Course
7K00EY01

Objectives (course unit)

The student
- advances his/her professional competence in nursing care of long-term and neurologically ill children and their family
- is able to act safely in the procedures and related guidance for long-term and neurologically ill children
- is able to perform pharmacotherapy and fluid therapy for long-term and neurologically ill children
- is able to perform resuscitation of infants, toddlers, school age children and adolescents
- is able to interact with a long-term or neurologically ill child and his/her family
- is able to evaluate the child's condition, as well as to plan and implement care in collaboration with the family and multi-professional workgroup using evidence-based knowledge
- is able to work collegially and develop as a professional representative by evaluating his/her own activities and giving feedback to the team members
- is able to choose economically sustainable methods in his/her actions

Content (course unit)

- the most common methods of helping interventions for a child a with long-term illness
- children's pharmaceutical and liquid therapy
- child care resuscitation
- assessment of a child’s condition, as well as planning and implementation of care in collaboration with the family and multiprofessional working group
- child and family guidance and professional interaction

Prerequisites (course unit)

At the beginning of the elective vocational studies, the student must have completed 135 credits. These should include the theoretical studies and orientation to practical training of the area which the student has chosen for the elective studies, as well as courses in anatomy and physiology. The required area is paediatric nursing.

Participation in the course Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass:

The student
- is able to plan, implement and evaluate nursing care of long-term and neurologically ill child
- is able to act in collaboration with a child and his/her family
- works professionally and ethically

Fail
The student puts patient safety at risk

Location and time

18.1.- 12.4.2022

Exam schedules

Seuraavat vastaavat opinnot keväällä 2022.

Assessment methods and criteria

Pakollinen läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja simulaatioihin. Poissaoloista ja sen korvaustehtävästä on sovittava erikseen opettajan kanssa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Orientoiva harjoittelu on jaettu hoitotyön kliinisten taitojen harjoitteluihin ja simulaatioharjoituksiin.

Learning materials

Oheismateriaalit löytyvät ryhmän Lasten ja nuorten hoitotyön vaihtoehtoiset ammattiopinnot moodlekurssilta.
Muutokset mahdollisia kurssin toteutuksessa

Student workload

Kokonaistuntimäärä 54 h, joista taitopaja 6 h, lääke- ja nestehoidon harjoittelut 6 h, elvytysharjoittelu 2 h ja simulaatioita 8 h. Itsenäinen työskentely 32 h.

Content scheduling

Osa 1: Lapsen hoitoelvytykset

Osa 2: Hoitotyön taitopajat,
pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät

Osa 3 lasten lääke- ja nestehoidon

Osa 4: Simulaatiot,
simulaatiot, itsenäinen opiskelu

Osa 5: Leikki-seminaari

Further information

Orientoivan harjoittelun tunneille tullaan suojavaatteissa.
Etukäteistehtävät tulee olla tehtynä ennen tuloa harjoitteluihin.
100 % läsnäolo, poissaolo korvataan. Tarkemmat ohjeet moodlessa.
Muutokset mahdollisia.

Osa 1: Lapsen hoito elvytysharjoitukset
etukäteistehtävän tekeminen,aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen,

Osa 2: Hoitotyön taitopajat: pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät
etukäteistehtävien tekeminen, aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen taitopajatyöskentelyssä,

Osa 3 lasten lääke- ja nestehoito
Etukäteistehtävien tekeminen, aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen

Osa 4: Simulaatiot
Simulaatioharjoitukset edellyttävät aktiivista osallistumista, oman osaamisen reflektointia ja vertaispalautteen antamista.

Taitopajan sisällöt:
keskuslaskimokatetri: näytteet, puhdistus, lääkkeenanto
solusalpaajahoito
lumbaalipunktio
steriilipöytä
nesteohjelmat
katetrointi
avanne
peg
nml, imut, trageostomia
astmalääkkeet
erilaiset injektiot
lääkehoito

Osa 5: Leikki-seminaari, tehtävä

Go back to top of page