Orientation to Clinical Training: Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents (2 cr)
Code: 7K00EY01-3001
General information
- Enrolment period
- 24.11.2021 - 18.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2022 - 03.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- advances his/her professional competence in nursing care of long-term and neurologically ill children and their family
- is able to act safely in the procedures and related guidance for long-term and neurologically ill children
- is able to perform pharmacotherapy and fluid therapy for long-term and neurologically ill children
- is able to perform resuscitation of infants, toddlers, school age children and adolescents
- is able to interact with a long-term or neurologically ill child and his/her family
- is able to evaluate the child's condition, as well as to plan and implement care in collaboration with the family and multi-professional workgroup using evidence-based knowledge
- is able to work collegially and develop as a professional representative by evaluating his/her own activities and giving feedback to the team members
- is able to choose economically sustainable methods in his/her actions
Content (course unit)
- the most common methods of helping interventions for a child a with long-term illness
- children's pharmaceutical and liquid therapy
- child care resuscitation
- assessment of a child’s condition, as well as planning and implementation of care in collaboration with the family and multiprofessional working group
- child and family guidance and professional interaction
Prerequisites (course unit)
At the beginning of the elective vocational studies, the student must have completed 135 credits. These should include the theoretical studies and orientation to practical training of the area which the student has chosen for the elective studies, as well as courses in anatomy and physiology. The required area is paediatric nursing.
Participation in the course Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass:
The student
- is able to plan, implement and evaluate nursing care of long-term and neurologically ill child
- is able to act in collaboration with a child and his/her family
- works professionally and ethically
Fail
The student puts patient safety at risk
Location and time
18.1.- 12.4.2022
Exam schedules
Seuraavat vastaavat opinnot keväällä 2022.
Assessment methods and criteria
Pakollinen läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja simulaatioihin. Poissaoloista ja sen korvaustehtävästä on sovittava erikseen opettajan kanssa.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Orientoiva harjoittelu on jaettu hoitotyön kliinisten taitojen harjoitteluihin ja simulaatioharjoituksiin.
Learning materials
Oheismateriaalit löytyvät ryhmän Lasten ja nuorten hoitotyön vaihtoehtoiset ammattiopinnot moodlekurssilta.
Muutokset mahdollisia kurssin toteutuksessa
Student workload
Kokonaistuntimäärä 54 h, joista taitopaja 6 h, lääke- ja nestehoidon harjoittelut 6 h, elvytysharjoittelu 2 h ja simulaatioita 8 h. Itsenäinen työskentely 32 h.
Content scheduling
Osa 1: Lapsen hoitoelvytykset
Osa 2: Hoitotyön taitopajat,
pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät
Osa 3 lasten lääke- ja nestehoidon
Osa 4: Simulaatiot,
simulaatiot, itsenäinen opiskelu
Osa 5: Leikki-seminaari
Further information
Orientoivan harjoittelun tunneille tullaan suojavaatteissa.
Etukäteistehtävät tulee olla tehtynä ennen tuloa harjoitteluihin.
100 % läsnäolo, poissaolo korvataan. Tarkemmat ohjeet moodlessa.
Muutokset mahdollisia.
Osa 1: Lapsen hoito elvytysharjoitukset
etukäteistehtävän tekeminen,aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen,
Osa 2: Hoitotyön taitopajat: pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät
etukäteistehtävien tekeminen, aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen taitopajatyöskentelyssä,
Osa 3 lasten lääke- ja nestehoito
Etukäteistehtävien tekeminen, aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen
Osa 4: Simulaatiot
Simulaatioharjoitukset edellyttävät aktiivista osallistumista, oman osaamisen reflektointia ja vertaispalautteen antamista.
Taitopajan sisällöt:
keskuslaskimokatetri: näytteet, puhdistus, lääkkeenanto
solusalpaajahoito
lumbaalipunktio
steriilipöytä
nesteohjelmat
katetrointi
avanne
peg
nml, imut, trageostomia
astmalääkkeet
erilaiset injektiot
lääkehoito
Osa 5: Leikki-seminaari, tehtävä