Implementation of the Bachelor's Thesis Process (7 cr)
Code: 7K00EW04-3004
General information
- Enrolment period
- 09.05.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.08.2022 - 18.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Anna Karma
- Anne Kivimäki
- Piia Lavonius-Ylönen
- Sanna Paloposki
- Person in charge
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Course
- 7K00EW04
Objectives (course unit)
The student
-is able to use theoretical knowledge critically;
-is able to apply relevant research methods to the bachelor's thesis.
Content (course unit)
- implementation of the bachelor’s thesis process under supervision
- specified method studies (qualitative, quantitative, literature review and functional studies)
Prerequisites (course unit)
The student has completed the course Nursing Science Past and Today and participated in the course on Orientation to the Bachelor's Thesis.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass
The student
- masters the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- masters the appropriate research approach in his/her thesis
Fail
The student
- does not master the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- does not master the appropriate research approach in his/her thesis
Location and time
Kohdennettujen metodiopintojen tarkemmat ajankohtatiedot löytyvät - Opinnäytetyö Terveysala Moodlealustalta.
Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554
Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547
Assessment methods and criteria
Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Exam, lectures, seminars, workshops, online learning, guidance by supervising teacher, independent studies
Learning materials
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Englanniksi
Student workload
Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 2/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä
-osallistuu suunnitelmaseminaariin, opponointi
-suunnitelman viimeistely, opinnäytetyösopimus
-suunnitelman allekirjoitukset ja lupa wihiin
-mentelmäopinnot
-opinnäytetyön tekeminen, ohjaukset
-käsikirjoitusseminaari, opponointi
Content scheduling
Suunnitelmaseminaari
Kohdennetut metodiopinnot
Käsikirjoitusseminaari
Itsenäinen työskentely
Practical training and working life cooperation
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.
Further information
Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/
Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.