Skip to main content

Implementation of the Bachelor's Thesis Process (7 cr)

Code: 7K00EW04-3004

General information


Enrolment period
09.05.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2022 - 18.12.2022
Implementation has ended.
Credits
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Stiina Storvik-Sydänmaa
Anna Karma
Anne Kivimäki
Piia Lavonius-Ylönen
Sanna Paloposki
Person in charge
Stiina Storvik-Sydänmaa
Course
7K00EW04

Objectives (course unit)

The student
-is able to use theoretical knowledge critically;
-is able to apply relevant research methods to the bachelor's thesis.

Content (course unit)

- implementation of the bachelor’s thesis process under supervision
- specified method studies (qualitative, quantitative, literature review and functional studies)

Prerequisites (course unit)

The student has completed the course Nursing Science Past and Today and participated in the course on Orientation to the Bachelor's Thesis.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass
The student
- masters the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- masters the appropriate research approach in his/her thesis

Fail
The student
- does not master the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- does not master the appropriate research approach in his/her thesis

Location and time

Kohdennettujen metodiopintojen tarkemmat ajankohtatiedot löytyvät - Opinnäytetyö Terveysala Moodlealustalta.

Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554

Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547

Assessment methods and criteria

Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Exam, lectures, seminars, workshops, online learning, guidance by supervising teacher, independent studies

Learning materials

• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Englanniksi

Student workload

Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 2/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä

-osallistuu suunnitelmaseminaariin, opponointi
-suunnitelman viimeistely, opinnäytetyösopimus
-suunnitelman allekirjoitukset ja lupa wihiin
-mentelmäopinnot
-opinnäytetyön tekeminen, ohjaukset
-käsikirjoitusseminaari, opponointi

Content scheduling

Suunnitelmaseminaari
Kohdennetut metodiopinnot
Käsikirjoitusseminaari
Itsenäinen työskentely

Practical training and working life cooperation

Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.

Further information

Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/

Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.

Go back to top of page