Nursing Administration (2cr)
Code: 7K00CT91-3031
General information
- Enrolment period
- 15.12.2021 - 09.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 03.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
-is able to understand the entirety of management;
-identifies the key interdisciplinary skills and knows how to act accordingly.
Content (course unit)
- strategic planning, implementation and evaluation
- quality, safety and effectiveness
- culture of work society
- critical thinking
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies completed
Location and time
Orientaatio verkkokurssille on 13.1.2022 klo 10.15 etätotetutus. Linkki tulee samalla viikollla. Samalla ohjeistetaan tiimien muodostaminen ( 4 henkeä) .Huom WIKI-taulukko . Tälle alustalle pääsevät kaikki ilmoittautuneet ja Hoitotyön johtamisen kurssille hyväksytyt.
Kurssin avauduttua opiskelijat muodostavat itsenäisesti 4 hengen tiimit kirjaamalla tietonsa tuni.moodleen Wiki-taulukkoon. Wiki-taulukosta näkyy, kuinka monta jäsentä yhteen tiimiin voi tulla. Tiimien muodostaminen on tärkeää, koska kaksi tehtävää vertaisarviointeineen/ keskustelun avauksineen tehdään tiimeissä.
Näin ollen jokainen merkitsee itse itsensä Moodlessa olevaan tiimilistaan.Tiimiytymisestä johtuen kurssille ei voida myöskään enää vastaanottaa opiskelijoita ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen. Ilmoittautuminen päättyy 9.1.2022. Kurssin ennakkotehtävä avautuu viikolla 2 ja se tulee olla tehtynä viimeistään 16.1.2022 eli varaa aikaa viikolle 2 tehtävän tekemiseen/ yksilötyö HUOM!
Verkkokurssin suorittaminen alkaa kurssille hyväksyille ennakkotehtävällä. Tämä tehtävä tulee tehdä kurssilla ilmoitetussa aikataulussa eli 16.1.2022 mennessä HUOM aikataulu.
Verkkokurssia voivat jatkaa ja paikkansa tiimissä vahvistaa vain ne, jotka ovat tehneet tehtävän annetussa aikataulussa eli vain ennakkotehtävän ajoissa palauttaneet voivat osallistua varsinaiselle kurssille.
Ennakkotehtävä avataan siis viikolla 2 .
13.1-16.1.2022 välisenä aikana tiimien muodostaminen WIKI taulukkoon.
16.1.2022 Ennakkotehtävien palautus
Kommentit muiden tuotoksista ja keskustelun avaukset 17.1-23.1.2022
Muu aikataulutus täsmentyy tammikuussa 2022.
Tiimitehtävät + vertaisarvioinnit ja kommentit
aikaa kommenteille ja vertaisarvioinneille
kurssi sulkeutuu, tehtäviä/vertaisarviointeja/kommentteja ei vastaanoteta tämän jälkeen
Ennakkotehtävä on yksilötehtävä, joka pyrkii herättämään kuitenkin ryhmän keskustelua/ kommentointia ja se orientoi verkkokurssille.Ennakkotehtävän palautuksen jälkeen sinulla on viikko aikaa lukea muiden kommentit ja osallistua keskusteluun vähintäänkin 5 keskustelun avausta kommentoimalla.
Exam schedules
Ennakkotehtävän tekeminen/palauttaminen on edellytyksenä tiimeihin pääsemiselle ja kurssin jatkamiselle.
Assessment methods and criteria
Numerical and verbal evaluation of written assignments.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Hallinto ja johtaminen 2 op / Kokonaisuutena verkkokurssi.
Learning materials
Suositeltava kirja: Laaksonen, H. & Ollila, S. 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Helsinki: Edita.
Muu kirjallisuus
Juuti & Vuorela . 2015. Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi. 5. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus
Österberg, M. 2014. Henkilöstöasiantuntijan käsikirja. Helsingin seudun kauppakamari. Viro: Meedia Zone Oy.
Manka Marja-Liisa, Hakala Liisa, Nuutinen Sanna & Harju Riitta. Työn iloa ja imua –työhyvinvoinnin ratkaisuja pientyöpaikoille. Tampereen yliopisto: Tammerprint OY. (löytyy sähköisenä netistä)
(toim.) Laaksonen, Laitinen Hiilamo. 2020. Sosiaali- ja terveysjärjestelmä. Sanoma Pro. (myös eKirjana)
Student workload
Hallinto + johtaminen 2 op 2 x 27
Completion alternatives
Not optional ways to do the course.
Written non-formal application by e-mail before the beginning of the course by 1.2.2022 to the teacher in charge if he / she wants to take the course alone / and / or with a different schedule for a justified reason.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The individual tasks of the leadership and management have not been made or restored on time.
The student does not actively participate in the work of the team and does not make peer assessments.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Approved administrative tasks performed.
Participation in team work and peer review.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Approved tasks performed. Self-evaluation good and versatile. The discussion is based on written sources and the subject is examined in a variety of ways.
Participation in the team's work both in teamwork and in peer review actively present their own suggestions and opinions, while also reflecting on other ideas.
The timing is going to proceed systematically .
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Approved tasks performed. Self-evaluation good and versatile. The discussion is based on written sources and the subject is examined in a variety of ways. The subject comes with their in-depth reflection and innovative perspectives
Participation in the team's work both in teamwork and in peer review actively present their own suggestions and opinions, while also reflecting on other ideas.
A timeline is going to go systematically everywhere and is responsibly from the perspective of the whole team.