Skip to main content

Automobile Engineering Practical Measurements (2 cr)

Code: 5C00ET06-3001

General information


Enrolment period
24.11.2021 - 31.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 22.04.2022
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Local portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Vehicle Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Vehicle Engineering
Teachers
Jari Seppälä
Course
5C00ET06

Objectives (course unit)

Students are able to:
- conduct practical automobile engineering measurements
- choose right measurement tools
- choose right sensors for the measurement
- program the measurement
- analyze measurement results

Content (course unit)

Sensors, data collection, data analyzing and measurements

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student is able to recognise and specify different kind of measurement methods when analysing vehicle systems. Student is working in a group and knows his interaction skills. Student also recognises basic working methods.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student is able to compare different measurement methods. Student can also choose best method for measurement and can explain why he/she has chosen that method. Student is able to work responsibly in a group and is ready to improve interaction skills.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student understands vehicle systems widely. Student is able to choose best method for measurement and can create new measurement methods. Student is able to work in a group responsibly, flexibly and constructively. Student is able to improve both his/her own and group interaction skills.

Exam schedules

Ei ole.

Evaluation methods and criteria

Arvostelu perustuu tehdyistä harjoitustöistä, vertaisarvioinneista ja seminaareista. Myöhästyneitä töitä ei oteta vastaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, argumentointi, opetuskeskustelu, raportti, työselostus, laboratoriotyöskentely, työpajatyöskentely, ongelmalähtöinen opiskelu, seminaari esitys, harjoitustyöt.

Learning materials

Bosch: Autotekniikan taskukirja. Juhala, M: Moottorialan sahköoppi, sähköiset tietolähteet. Moodlesta löytyvät materiaalit.

Student workload

54 h työtä. Kurssi suoritukseen vaaditaan kaikkien osa-alueiden suorittamisesta. Myöhästyneitä raportteja/esitelmiä ei oteta vastaan. Kurssilla vaaditaan 100 %:sta läsnäoloa. Hylättyjä kurssin osia ei voi suorittaa erikseen, vaan koko kurssi on suoritettava uudestaan. Kursilla tehdään erillisen listan mukaisesti töitä (työohjelma).

Content scheduling

Luennot alkavat infotilaisuudella, jolloin tehdään mm ryhmäjaot. Harjoitustyöt tehdään erillisen listan mukaan. Kurssiin sisältyy omanana aikana tehtäviä harjoitustöitä.

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Ei ole.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole saanut suoritettua harjoitustöitä hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä ajoneuvojen analysoinnissa käytettäviä mittausmenetelmiä. Tuntee erilaisia mittausmenetelmiä, muttei osaa perustella valintojaan. Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa vertailla eri mittausmenetelmiä suhteessa toisiinsa. Osaa valita eri mittausmenetelmistä ongelmaan sopivimman ja perustella valintansa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää laaja-alaisesti ajoneuvojen järjestelmiä. Osaa valita juuri tiettyyn ongelmaan sopivan mittausmenetelmän ja luoda uusia mittausmenetelmiä. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Go back to top of page