Skip to main content

Multidisciplinary Management in Integrated Social and Health Services (5cr)

Code: 7H00FK53-3002

General information


Enrolment period
08.08.2022 - 28.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2022 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Merja Kanervisto-Jokinen
Hannele Laaksonen
Person in charge
Hannele Laaksonen
Course
7H00FK53

Objectives (course unit)

The student

- is able to develop and renew customer-oriented integrated sote services
- be able to acquire, apply and use critical information to improve the quality, effectiveness and productivity of services

Content (course unit)

- integrated health care and social services
- multidisciplinary and coordinated management of integration
- customer-oriented development and renewal of integrated health care and social services
- knowledge management in the development of service quality, efficiency and productivity

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices

Location and time

Verkko-opinnot Moodlessa.

Exam schedules

Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.

Assessment methods and criteria

Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.

Learning materials

Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.

Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.

Student workload

5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h

Practical training and working life cooperation

Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Go back to top of page