Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00FN23-3006
General information
- Enrolment period
- 03.09.2022 - 02.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.10.2022 - 25.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Teachers
- Katri Maijanen
- Anna Aikasalo
- Päivi Suominen-Tontti
- Person in charge
- Ida Nikkola
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7K00FN23
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Location and time
Orientaatiotunti ti 4.10. klo 14.15-15.45, pakollinen läsnäolo (muutettu ajankohta: maanantai 3.10.22)
Seminaari 1.12. klo 9-15, pakollinen läsnäolo. Esseen (ja videon) palauttaminen ma 28.11.22.
Pienryhmät ja muu opetus lukujärjestyksen mukaisesti.
Kirjoitusviestinnän pajassa pakollinen läsnäolo.
Jokainen ryhmä osallistuu yhteen kirjoittamisen pajaan ilmottautumisten mukaisesti. Pajat ovat ma 21.11. (kaksi pajaa) ja ti 22.11. yksi paja.
Esseetekstin versio (noin 70% valmiina) palautetaan palautetta varten Moodle-kansioon viimeistään to 17.11.
Exam schedules
Opintojakso suoritetaan esseellä. Palautusajankohta tarkentuu orientaatiotunnilla.
Seminaariin voi osallistua vasta palautettuaan esseen sovittuna ajankohtana (ma 28.11.22)
Assessment methods and criteria
Osa 1:
Teoria ja ryhmätyöt arvioidaan numeerisesti. Toteutuksella kirjoitetaan essee / kirjoitelma, joka arvioidaan numeerisesti. Samaa esseetä / kirjoitelmaa käytetään kirjoitusviestinnän työpajoissa. Se tehdään pienissä noin kolmen hengen ryhmissä. Esseen / kirjoitelman aihe toimii myös seminaariesityksen pohjana. Arvioinnin yhteydessä toteutetaan vertaisarviointi. Pätevällä ja asianmukaisella vertaisarvioinnilla voi rajatapauksissa vaikuttaa omaan arvosanaan joko nostavasti tai laskevasti.
Osa 2:
Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Läsnäolo-opetus, ryhmätyöskentely, mahdolliset harjoitukset, erilaiset toiminnalliset menetelmät, mahdollinen videon tekeminen sekä seminaari
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.
.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Esim. Terveyskylä, Mielenterveystalo, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia. Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
81h opiskelijatyötä, joka sisältää kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yksin ja ryhmässä.
Content scheduling
-
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Osa 1: Teoria ja ryhmätyöt
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestinnän työpaja- Raportin tulee olla työpajaan osallistuessa lähes valmiina. Työpajoissa on läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan osallistumalla toiseen vastaavaan työpajaan.