User-oriented Wellbeing Technology (3 cr)
Code: 7K00EV88-3011
General information
- Enrolment period
- 25.05.2022 - 11.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2022 - 01.09.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- is able to describe and assess the opportunities for well-being and health technology in promoting health
- is able to clarify the needs of different user groups and user experiences for various well-being and health technology solutions;
- knows the methods with which well-being and health technologies are developed for different user groups’ needs
- knows the ethical principles in the user context of well-being and health technologies
- knows and understands the importance of data protection in the user context of well-being and health technologies.
Content (course unit)
- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and contents of well-being and health technologies
- the opportunities for exploiting technologies to maintain well-being and promote health
- main contents and concepts for user-centered design
- methods to identify user needs
- methods for the co-development of need-oriented and user-oriented technologies
- ethics and privacy in the user context of well-being and health technology
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.
Location and time
Toteutuksen kontaktiopetuksen ajat ja paikat syksyn 2022 lukujärjestyksessä
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä, kurssin arvosana muodostuu arvioitavasta pienryhmätehtävästä.
Arviointiasteikko 0-5.
Pienryhmätehtävän palautus Moodlessa osoitettuun paikkaan 30.8 klo 16 mennessä.
Tehtävän arviointikriteerit löytyvät kurssin moodle-alustalta.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.
Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien tehtävät tulee olla suoritettuna 30.8.2022 klo 16 mennessä.
Uusintakoe 1 ja 2 täydentävä essee.
Assessment methods and criteria
Kurssin arvosana muodostuu arvioitavasta pienryhmätehtävästä.
Arviointiasteikko 0-5.
Pienryhmätehtävän palautus Moodlessa osoitettuun paikkaan 30.8.22 klo 16 mennessä.
Tehtävän arviointikriteerit löytyvät kurssin moodle-alustalta.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.
Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien arviointi 0/S.
Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien tehtävät tulee olla suoritettuna 30.8.2022 klo 16 mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Orientaatiotunti
Asiantuntijaluento
Itsenäiset tehtävät kurssin moodle-alustalla
Pienryhmätehtävät Sote virtual labissa
Pienryhmätehtävä ja seminaariesitys
Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa:
- RoboSote
- Kuiluista digiosallisuuteen
Learning materials
Luentomateriaali
Kurssin Moodle alustan materiaalit
MOOC kurssien materiaalit
Muu opettajan osoittama materiaali
Student workload
Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h, josta kontaktiopetusta 10h.
Content scheduling
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lab oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Orientaatiossa, sote virtual lab vierailussa ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.