Skip to main content

User-oriented Wellbeing Technology (3 cr)

Code: 7K00EV88-3011

General information


Enrolment period
25.05.2022 - 11.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.08.2022 - 01.09.2022
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Katri Maijanen
Marjo Tienari
Person in charge
Marjo Tienari
Course
7K00EV88

Objectives (course unit)

The student
- is able to describe and assess the opportunities for well-being and health technology in promoting health
- is able to clarify the needs of different user groups and user experiences for various well-being and health technology solutions;
- knows the methods with which well-being and health technologies are developed for different user groups’ needs
- knows the ethical principles in the user context of well-being and health technologies
- knows and understands the importance of data protection in the user context of well-being and health technologies.

Content (course unit)

- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and contents of well-being and health technologies
- the opportunities for exploiting technologies to maintain well-being and promote health
- main contents and concepts for user-centered design
- methods to identify user needs
- methods for the co-development of need-oriented and user-oriented technologies
- ethics and privacy in the user context of well-being and health technology

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.

Location and time

Toteutuksen kontaktiopetuksen ajat ja paikat syksyn 2022 lukujärjestyksessä

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä, kurssin arvosana muodostuu arvioitavasta pienryhmätehtävästä.
Arviointiasteikko 0-5.
Pienryhmätehtävän palautus Moodlessa osoitettuun paikkaan 30.8 klo 16 mennessä.
Tehtävän arviointikriteerit löytyvät kurssin moodle-alustalta.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.

Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien tehtävät tulee olla suoritettuna 30.8.2022 klo 16 mennessä.

Uusintakoe 1 ja 2 täydentävä essee.

Assessment methods and criteria

Kurssin arvosana muodostuu arvioitavasta pienryhmätehtävästä.
Arviointiasteikko 0-5.
Pienryhmätehtävän palautus Moodlessa osoitettuun paikkaan 30.8.22 klo 16 mennessä.
Tehtävän arviointikriteerit löytyvät kurssin moodle-alustalta.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.

Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien arviointi 0/S.
Itsenäisten tehtävien ja MOOC-kurssien tehtävät tulee olla suoritettuna 30.8.2022 klo 16 mennessä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Orientaatiotunti
Asiantuntijaluento
Itsenäiset tehtävät kurssin moodle-alustalla
Pienryhmätehtävät Sote virtual labissa
Pienryhmätehtävä ja seminaariesitys

Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa:
- RoboSote
- Kuiluista digiosallisuuteen

Learning materials

Luentomateriaali
Kurssin Moodle alustan materiaalit
MOOC kurssien materiaalit

Muu opettajan osoittama materiaali

Student workload

Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h, josta kontaktiopetusta 10h.

Content scheduling

1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lab oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Orientaatiossa, sote virtual lab vierailussa ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.

Go back to top of page