Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3019
General information
- Enrolment period
- 01.01.2022 - 24.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.03.2022 - 08.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 18
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Elina Hilvola
- Jenna Rintakuusi
- Päivi Suominen-Tontti
- Course
- 7K00EV73
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Exam schedules
Ei erillistä tenttiä.
Assessment methods and criteria
Itsenäinen tehtävä: Moodle-keskustelu hyväksytty/hylätty
Webinaareihin osallistuminen hyväksytty/hylätty
Ryhmätyö: 0-5, kirjallinen raportti
Itsenäinen tehtävä voi korottaa tai laskea numeroa
Myöhässä palautetut tehtävät vaikuttavat arvosanaan alentavasti
Kirjoitusviestintä: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etäluennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, webinaarit
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
3x27h=81 h
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Yksilötehtävä: Moodle-keskustelu
Ryhmätyö: ohjausvideon suunnittelu, kuvaaminen ja reflektointi webinaarissa sekä kirjallinen raportti (tätä samaa raporttia työstetään kirjoitusviestinnän pajassa)
Osa 2: Kirjoitusviestintä Kirjoitusviestinnän paja: 2h paja/pienryhmä. Pakollinen läsnäolo, poissaolo korvataan toiseen pajaan osallistumisella.
International connections
Osa kurssista toteutetaan englanninkielellä.
Further information
Kaikilla tunneilla läsnäolovelvollisuus.
Toteutussuunnitelma täsmentyy ennen toteutuksen alkua.