The Development of Activities through Service Design (5 cr)
Code: NY00EC71-3007
General information
- Enrolment period
- 15.11.2021 - 16.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2022 - 24.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
Objectives (course unit)
Student
- knows key phases and methods of service design process
- can critically put them into practice in his own development project
- can commit customers and interest groups to development activities
Content (course unit)
Methods of service- and user-centered design
Customer and interest group engagement
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student will identify some of the key steps and methods of the service design process. He has not been able to critically apply service design methods and thinking in his own development project. He has not been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has completed some of the assignments.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student recognizes the key steps and methods of the service design process. He has been able to compare and justify the service design methods he has chosen for his development project. He has been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has completed the given assignments
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands comprehensively the key steps and methods of the service design process. He has been able to analyze the benefits of the methods and based his selection of service design methods on his own development project. He has been able to engage clients and stakeholders in development activities and has been successful in bringing his development project to the customer. Throughout the project, he has been able to work with the various partners in a responsible, flexible and constructive manner. The student has completed all the assignments in a commendable manner
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student does not recognize the essential steps and methods of the service design process. He has not been able to critically apply service design methods and thinking in his own development project. He has not been able to engage clients and stakeholders in development activities. The student has not completed the given assignments.
Location and time
Opintojakson toteutuksessa on käytössä Moodle ja Zoom. Opintojakson toteutus on virtuaalinen (etäopetus).
Yhteiset kontaktiajat ovat alla; opiskelijat ja opettajat/opettaja ovat silloin yhdessä online -Zoomissa (ei TAMKilla, ei hybridiopetusta). Zoom-linkki jaetaan opiskelijoille etukäteen Moodlen kautta.
vko 2: perjantai 14.1.2022 klo 8.30-11.30 (Palvelumuotoilu 1, tiimitehtävän esitttely)
vko 4: torstai 27.1.2022 klo 12.30-15.30 (Palvelumuotoilu 2, Facilitointi)
vko 8: torstai 24.2.2022 klo 8.30-11.30 (Työpajatyöskentely, tiimien toteutukset facilitointiharjoitus)
vko 12: torstai 24.3.2022 klo 8.30-15.30 (Tiimien tulokset, yhteenvetoluento )
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlesta 17.12.2021 alkaen
Exam schedules
Opintojakson arviointi perustuu tiimitehtävään, yritysprojektiin
- suunnittelu, toteutus, raportointi (kirjallinen ja suullinen)
- projekti on valmis noin viikkoa ennen viimeistä kontaktipäivää (kontaktipäivä 25.3.2022).
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu tiimitehtävään, yritysprojektiin
- suunnittelu, toteutus, raportointi (kirjallinen ja suullinen)
- projekti on valmis noin viikkoa ennen viimeistä kontaktipäivää (viimeinen kontaktipäivä 24.3.2022).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
- Itsenäinen tiedonhaku ja ryhmän yhteinen tiedonhaku
-Yritysprojekti ryhmätyönä: palvelumuotoilun soveltaminen käytäntöön. Ryhmä valitsee itse aiheen ja hankkii toimeksiannon. Aiheita voi miettiä ja pohtia jo ennen opintojakson aloitusta ja mahdollisesti kontaktoida yrityksiä. HUOM. projekti toteutetaan opintojakson aikataulun puitteissa! (opintojakson aloituspäivän ja lopetuspäivän välisessä ajassa)
Learning materials
Palvelumuotoilun bisneskirja, 2019
Mikko Koivisto, Johanna Säynäjäkangas, Sofia Forsberg.
This is Service design doing. Applying service design thinking in the real world. 2018 tai uudempi
Marc Stickdorn, Adam Lawrence, Markus Hormess, Jakob Schneider
Palvelumuotoilu, 2011 tai uudempi
Juha Tuulaniemi
Muu palvelumuotoiluun liittyvä materiaali
Student workload
5 op = 27hx 5= 135h opiskelijan työtä
yhteiset kontaktitunnit opettajan vetämänä Zoomissa (kontaktipäivät) 16 h
itsenäinen yksilötyö ja itsenäinen yhteinen ryhmän kanssa työskentely 119h
Completion alternatives
AHOT-osaamisen näyttö
Practical training and working life cooperation
Tiimityö tehdään yhteistyösä tiimin valitseman yrityksen/organisaation kanssa.
Further information
Opintojakson toteutuksessa on käytössä Moodle ja Zoom. Opintojakson toteutus on virtuaalinen (etäopetus).
Yhteiset kontaktiajat ovat alla; opiskelijat ja opettajat/opettaja ovat silloin yhdessä online -Zoomissa (ei TAMKilla, ei hybridiopetusta). Zoom-linkki jaetaan opiskelijoille etukäteen Moodlen kautta.
vko 2: perjantai 14.1.2022 klo 8.30-11.30 (Palvelumuotoilu 1, tiimitehtävän esitttely)
vko 4: torstai 27.1.2022 klo 12.30-15.30 (Palvelumuotoilu 2, Facilitointi)
vko 8: torstai 24.2.2022 klo 8.30-11.30 (Työpajatyöskentely, tiimien toteutukset facilitointiharjoitus)
vko 12: torstai 24.3.2022 klo 8.30-15.30 (Tiimien tulokset, yhteenvetoluento )
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlesta 17.12.2021 alkaen