Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00DQ66-3005
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 28.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.02.2022 - 22.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.
Location and time
Toteutuksen etä- ja lähiopetuksen jaksotus tarkistetaan kevään 2022 Koronatilanteeen mukaan, muutokset mahdollisia.
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 17.2 alkaen.
Torstai 10.3. (klo 16.30-20.00)) Aloitus ZOOM-tapaaminen (Tuija + Tuula) – Tiimien johtaminen -
Perjantai 18.3.(klo 8.15-15.30) ZOOM-tapaaminen (Tuula) – Valmentaminen & Kommunikointi
Lauantai 19.3. (klo 8.30-14.30) ZOOM-tapaaminen (Tuija) - Esimiestyö palveluliiketoiminnassa
Torstai 7.4. (klo 16.30-20.00) ZOOM-tapaaminen (Tuija) – Systeemiajattelu
Perjantai 8.4. (klo 8.15-15.30) ZOOM-tapaaminen (Tuula) – Tulevaisuuden johtaminen
Torstai 21.4. (klo 16.30-20.00)) Seminaari (T + T), LÄHI TAMK
Perjantai 22.4.(klo 8.15-15.30) Seminaari (T + T), LÄHI TAMK
Exam schedules
Kurssiin ei sisälly tenttiä. Suoritustavat käydään läpi ensimmäisessä verkkotapaamisessa.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu:
• Kotitiimin tehtävä: arvioidaan 0 – 5, 60% arvosanasta
• Kirjareferaatti: arvioidaan 0 – 5, 40% arvosanasta
Tarkemmat arviointikriteerit avataan ensimmäisellä lähikerralla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset
tiimityö
seminaari
Learning materials
Ilmoitetaan myöhemmin.
Student workload
Kurssi on 10 op -> tarkoittaa 270 h opiskelijan työpanosta.
Sisätlää itsenäistä yksilötyötä, tiimityötä ja yhteistä aikaa lukujärjestyksen kontaktipäivien mukaisesti.
Completion alternatives
AHOT osaamisen näyttö
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö opintojaksolla tehtävien yksilö- ja tiimitöiden kautta.
Further information
Toteutuksen etä- ja lähiopetuksen jaksotus tarkistetaan kevään 2022 Koronatilanteeen mukaan, muutokset mahdollisia.
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 17.2 alkaen.
Torstai 10.3. (klo 16.30-20.00)) Aloitus- Zoom-tapaaminen (Tuija + Tuula) – Tiimien johtaminen
Perjantai 18.3.(klo 8.15-15.30) ZOOM-tapaaminen (Tuula) – Valmentaminen & Kommunikointi
Lauantai 19.3. (klo 8.30-14.30) ZOOM-tapaaminen (Tuija) - Esimiestyö palveluliiketoiminnassa
Torstai 7.4. (klo 16.30-20.00) ZOOM-tapaaminen (Tuija) – Systeemiajattelu
Perjantai 8.4. (klo 8.15-15.30) ZOOM-tapaaminen (Tuula) – Tulevaisuuden johtaminen
Torstai 21.4. (klo 16.30-20.00)) Seminaari (T + T), LÄHI TAMK
Perjantai 22.4.(klo 8.15-15.30) Seminaari (T + T), LÄHI TAMK