Skip to main content

Servicescape Design (5 cr)

Code: 8T00DQ64-3007

General information


Enrolment period
07.06.2022 - 15.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 11.10.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business and Media
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Person in charge
Tuija Ylä-Viteli
Course
8T00DQ64

Objectives (course unit)

Students are able
- to recognise the different phases of a construction project and can understand multisensory service scape design as a whole
- work in a co-operation with multidisciplinary design group
- to pay attention to results that are gaining well-being at work and also improving business

Content (course unit)

WHAT functional space planning means?
WHY service scape design that supports customer experience is important?
HOW I improve interaction in a multidisciplinary design workgroup?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student can recognise and define field related phenomena and service scape design.
Student is able to work in a multidisciplinary design group under supervision.
Student considers and assesses things from his/hers choices.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student structures service scape design in a professional context and is able to choose the most suitable option from different alternatives for multisensory service scape design and reason it.
Student can solve problems that concerns interaction in a multidisciplinary design workgroup.
Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student understands service space design and relates it to the professional context. Student knows how to search different solutions for a multisensory service scape design.
Student is able to try new operational models for improving interaction in a multidisciplinary design group.
Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirements and needs.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Student can not recognise the concept of service scape design and is not able to attend and work in a multidisciplinary design work group.

Location and time

Toteutus 1. periodissa 22.8-11.10.2022
Opetustunnit maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-12.00
Toteutus pääsääntöisesti lähiopetuksena TAMKilla, yksittäisiä kertoja etänä Zoomin välityksellä (asiantuntijavieraat, tentti ym.).

Retara-monialaisessa projektissa on Moodlen lisäksi käytössä Teams-alusta. Opiskelija voi valita osallistuuko RETARA-monialaiseen projektiin vai tekeekö suunnittelun omavalintaisesta kohteesta tiimityönä. Valinta tehdään opintojakson aloituskerralla 22.8.2022.

Exam schedules

Tentti
13.9.2022 klo 8.30–10.30 Tentti, Moodlessa (rakennushankkeen vaiheet, toiminnallinen tilasuunnittelu, mitoitus)
1.UUSINTATENTTI 3.10. 2022 klo 14.00–16.00 Moodle
2.UUSINTATENTTI 10.10.2022 klo 16.00–18.00 Moodle

Evaluation methods and criteria

1.Suunnittelutehtävä tiimityönä (50 % arvioinnista, tiimityö, arviointi1-5)
A.RETARA-tiimitehtävä (Monialainen päiväkotiprojekti ja siihen liittyvä raportointi)
tai
B. Omavalintainen suunnittelukohde-tiimitehtävä ja siihen liittyvä raportointi

2.Tiimitehtävän Itse- ja vertaisarviointi (20 % arvioinnista, yksilö, arviointi 1–5)

3.Tentti (30 % arvioinnista, yksilö, arviointi 1–5)
Tenttipäivä 13.9.2022 klo 8.30–10.30, tentti Moodlessa (rakennushankkeen vaiheet, toiminnallinen tilasuunnittelu, mitoitus)
1.UUSINTATENTTI 3.10. 2022 klo 14.00–16.00 Moodle
2.UUSINTATENTTI 10.10.2022 klo 16–18 Moodle

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
harjoitustehtävät
ohjauskeskustelut
tiimityöskentely / workshop työskentely

Learning materials

RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
RT 103058 OHJEKORTTI kesäkuu 20191 (14). Palvelumuotoilu kiinteistö- ja rakentamisalalla

Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)

Student workload

5 op = yhteensä 135h opiskelijan työtä (1 op=27h opiskelijan työtä)
kontaktiopetus 64h
itsenäinen työskentely yksin ja tiimin kanssa 71h

Completion alternatives

Ahot osaamisen näyttö.
Hakemus HyväHot-järjestelmään 15.8.2022 mennessä. Osoita hakemus Tuija Ylä-Vitelille.
Hyväksytyille hakijoille ilmoitetaan ohjeistus osaamisen näytöstä erikseen.

Practical training and working life cooperation

Opintojaksototeutuksella on yritysten edustajia luennoimassa, ohjaamassa ja antamassa palautetta tiimitehtävään.

International connections

Vieraskielinen lähdemateriaali

Further information

Toteutus 1. periodissa 22.8-11.10.2022
Opetustunnit maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-12.00
Toteutus pääsääntöisesti lähiopetuksena TAMKilla, yksittäisiä kertoja etänä Zoomin välityksellä (asiantuntijavieraat, tentti ym.).

Retara-monialaisessa projektissa on Moodlen lisäksi käytössä Teams-alusta. Opiskelija voi valita osallistuuko RETARA-monialaiseen projektiin vai tekeekö suunnittelun omavalintaisesta kohteesta tiimityönä. Valinta tehdään opintojakson aloituskerralla 22.8.2022.

Go back to top of page