Skip to main content

Managing Sales and Customer Relations (5 cr)

Code: 3H00FE41-3001

General information


Enrolment period
09.06.2022 - 14.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Katri Koli
Person in charge
Mika Jokinen
Course
3H00FE41

Objectives (course unit)

During the course students will learn to plan, lead and follow sales and to take care of the customers and customer-ships.

Student is able to
- plan and execute a sales process.
- build and motivate sales organization.
- follow up the development of sales and act accordingly.
- take care of the customer relations.

Content (course unit)

How to carry out a successful sales process?
How b2b is different from b2c?
What happens during an efficient sales meeting?
How to follow the development of sales?
How to lead customer relations in practice?
How is the customer-oriented course of action connected with the company culture?

Prerequisites (course unit)

Previous modules completed or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija tietää myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija hallitsee myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Hylätty
Opiskelija ei ole tutustunut aiheeseen liittyvään lähdemateriaaliin eikä osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Location and time

15.08.2022 08.30 - 16.30 Lähiopetus: Ikaalinen Spa
16.09.2022 08.30 - 11.30 Lähiopetus: Ikaalinen Spa
13.10.2022 08.30 - 11.30 Etäopetus/Zoom
18.11.2022 08.30 - 11.30 Etäopetus/Zoom
16.12.2022 08.30 - 16.30 Lähiopetus/kts.moodle

Exam schedules

Ei tenttiä Ryhmätehtävää ei voi uusia.

Assessment methods and criteria

Case (ryhmätehtävä) arvioidaan asteikolla 0-5 (60%)
Yksilötehtävä: Asiakassuhteiden johtaminen arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Lukupiiri arvioidaan (S)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itsenäistä opiskelua
Tiimioppiminen (Case ryhmätehtävä)
Luentoja
Lähi- ja etävalmennusta

Learning materials

Suositeltava kirjallisuus julkaistaan moodlessa kurssin alkaessa.

Student workload

5x27h

Content scheduling

Miten tuloksellinen myyntiprosessi toteutetaan?
Miten b2b- ja b2c–myynti eroavat toisistaan?
Mitä tehokkaan myyntitapaamisen aikana tapahtuu?
Mitä keinoja on seurata myynnin kehitystä?
Mitä asiakassuhteiden johtaminen tarkoittaa käytännössä?
Miten asiakaslähtöinen toimintatapa näkyy yrityskulttuurissa?

Completion alternatives

Aiempaan osaamiseen perustuva näyttö. Hakemus on tehtävä Pakin HyväHot toiminnon kautta viimeistään 17.8. Arvioitavan näytön ajankohta 29.8. klo 17:00-19:00. Näytön ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

Practical training and working life cooperation

Kurssilla tehdään työelämäyhteistyötä case harjoituksen kautta.

International connections

Osa opetusmateriaaleista englanniksi.

Go back to top of page