Managing Sales and Customer Relations (5 cr)
Code: 3H00FE41-3001
General information
- Enrolment period
- 09.06.2022 - 14.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course students will learn to plan, lead and follow sales and to take care of the customers and customer-ships.
Student is able to
- plan and execute a sales process.
- build and motivate sales organization.
- follow up the development of sales and act accordingly.
- take care of the customer relations.
Content (course unit)
How to carry out a successful sales process?
How b2b is different from b2c?
What happens during an efficient sales meeting?
How to follow the development of sales?
How to lead customer relations in practice?
How is the customer-oriented course of action connected with the company culture?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tietää myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija hallitsee myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa myyntiorganisaation ja asiakassuhteen johtamiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hylätty
Opiskelija ei ole tutustunut aiheeseen liittyvään lähdemateriaaliin eikä osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Location and time
15.08.2022 08.30 - 16.30 Lähiopetus: Ikaalinen Spa
16.09.2022 08.30 - 11.30 Lähiopetus: Ikaalinen Spa
13.10.2022 08.30 - 11.30 Etäopetus/Zoom
18.11.2022 08.30 - 11.30 Etäopetus/Zoom
16.12.2022 08.30 - 16.30 Lähiopetus/kts.moodle
Exam schedules
Ei tenttiä Ryhmätehtävää ei voi uusia.
Assessment methods and criteria
Case (ryhmätehtävä) arvioidaan asteikolla 0-5 (60%)
Yksilötehtävä: Asiakassuhteiden johtaminen arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Lukupiiri arvioidaan (S)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäistä opiskelua
Tiimioppiminen (Case ryhmätehtävä)
Luentoja
Lähi- ja etävalmennusta
Learning materials
Suositeltava kirjallisuus julkaistaan moodlessa kurssin alkaessa.
Student workload
5x27h
Content scheduling
Miten tuloksellinen myyntiprosessi toteutetaan?
Miten b2b- ja b2c–myynti eroavat toisistaan?
Mitä tehokkaan myyntitapaamisen aikana tapahtuu?
Mitä keinoja on seurata myynnin kehitystä?
Mitä asiakassuhteiden johtaminen tarkoittaa käytännössä?
Miten asiakaslähtöinen toimintatapa näkyy yrityskulttuurissa?
Completion alternatives
Aiempaan osaamiseen perustuva näyttö. Hakemus on tehtävä Pakin HyväHot toiminnon kautta viimeistään 17.8. Arvioitavan näytön ajankohta 29.8. klo 17:00-19:00. Näytön ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Practical training and working life cooperation
Kurssilla tehdään työelämäyhteistyötä case harjoituksen kautta.
International connections
Osa opetusmateriaaleista englanniksi.