Skip to main content

Professional Competence in Physiotherapy (compulsory) (10 cr)

Code: 7F00EC24-3001

General information


Enrolment period
01.07.2021 - 30.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Ilkka Piiroinen
Person in charge
Ilkka Piiroinen
Course
7F00EC24

Objectives (course unit)

Students

- evaluate and promote the children’s and young people’s ability to move and operate through physiotherapy
- design and implement physiotherapy in the everyday lives of the children and young people
- know the services aimed at the elderly in the service system and their contents
- apply evidence-based physiotherapy
- see the customer as a bio-psycho-social entity
- work as experts in physiotherapy in multiprofessional contexts
- plan and reflect on their own professional development and gain the skills needed to enter the working life
- know the possibilities of rehabilitation technology and can make good use of them in physiotherapy

Content (course unit)

- special characteristics of physiotherapy for the children and young people
- changes brought upon by aging and their impact on a person’s ability to function
- evidence-based physiotherapy
- research-based effective physiotherapy and rehabilitation
- cost-effective physiotherapy and rehabilitation

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

In a passed mark, the student:
- is able to combine existing knowledge, new research data and best practices in a flexible, creative and creative way appropriately in different fields of physiotherapy
- is able to structure in writing describing links between the physiotherapy-related information, phenomena and concepts
- is able to evaluate their own skills in a developing way and shows that improving their skills is active
- co-operates responsibly, flexibly and constructively and understands the limits of their physiotherapeutic competence in multiprofessional collaboration

In a failed mark, the student's basic knowledge is inadequate and the application of the data in the rejected performance is flawed. The student avoids active participation in learning situations. The student neglects
preparation and does not take advantage of the feedback received.

Location and time

Opintoja voi suorittaa koko Proakatemialla opiskelun ajan.

Exam schedules

Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä, osallistumalla aihealutetta tukevaan toimintaan.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelu tapahtuu työskentelemällä tiimiyrityksessä ja hakemalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta ja jakamalla sitä ammatillissa soluissa ja kirjoittamalla aiheesta esseitä. Ammatillista oppimista opiskelijat voivat syventää osaamistavoitteet huomioiden osallistumalla valitsemiinsa seminaareihen ja/tai järjestämällä niitä itse.

Learning materials

Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta poimitaan itseä kiinnostavaa ammattikirjallisuutta.Lisäksi voi etsiä itse sopivaa ammattikirjallisuutta tai muuta lähdemateriaalia, kuten ammattialan posdcastejä. Lähteistä saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi, mindmapiksi, podcastiksi tai vaikka videoksi. Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.

Content scheduling

Jaksotuksesta sovitaan opintojen alkaessa ja sitä täsmennetään niiden aikana.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa työelämästä ja oppia ammattikirjallisuudesta ja muusta materiaalista sekä käyvät valitsemistaan seminaareista sekä jakavat tietoa toisilleen.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja tarkoituksenmukaisesti eri fysioterapian alueella
- osaa jäsentää kirjallisesti kuvaten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden välisiä yhteyksiä
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä

Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta.

Go back to top of page