Professional Competence in Physiotherapy (compulsory) (10 cr)
Code: 7F00EC24-3001
General information
- Enrolment period
- 01.07.2021 - 30.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
Students
- evaluate and promote the children’s and young people’s ability to move and operate through physiotherapy
- design and implement physiotherapy in the everyday lives of the children and young people
- know the services aimed at the elderly in the service system and their contents
- apply evidence-based physiotherapy
- see the customer as a bio-psycho-social entity
- work as experts in physiotherapy in multiprofessional contexts
- plan and reflect on their own professional development and gain the skills needed to enter the working life
- know the possibilities of rehabilitation technology and can make good use of them in physiotherapy
Content (course unit)
- special characteristics of physiotherapy for the children and young people
- changes brought upon by aging and their impact on a person’s ability to function
- evidence-based physiotherapy
- research-based effective physiotherapy and rehabilitation
- cost-effective physiotherapy and rehabilitation
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
In a passed mark, the student:
- is able to combine existing knowledge, new research data and best practices in a flexible, creative and creative way appropriately in different fields of physiotherapy
- is able to structure in writing describing links between the physiotherapy-related information, phenomena and concepts
- is able to evaluate their own skills in a developing way and shows that improving their skills is active
- co-operates responsibly, flexibly and constructively and understands the limits of their physiotherapeutic competence in multiprofessional collaboration
In a failed mark, the student's basic knowledge is inadequate and the application of the data in the rejected performance is flawed. The student avoids active participation in learning situations. The student neglects
preparation and does not take advantage of the feedback received.
Location and time
Opintoja voi suorittaa koko Proakatemialla opiskelun ajan.
Exam schedules
Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä, osallistumalla aihealutetta tukevaan toimintaan.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelu tapahtuu työskentelemällä tiimiyrityksessä ja hakemalla jatkuvasti uutta tietoa ja oppia ammattikirjallisuudesta ja jakamalla sitä ammatillissa soluissa ja kirjoittamalla aiheesta esseitä. Ammatillista oppimista opiskelijat voivat syventää osaamistavoitteet huomioiden osallistumalla valitsemiinsa seminaareihen ja/tai järjestämällä niitä itse.
Learning materials
Vuosittain uudistuvasta kirjalistasta poimitaan itseä kiinnostavaa ammattikirjallisuutta.Lisäksi voi etsiä itse sopivaa ammattikirjallisuutta tai muuta lähdemateriaalia, kuten ammattialan posdcastejä. Lähteistä saadut opit ja ajatukset kootaan esseiksi, mindmapiksi, podcastiksi tai vaikka videoksi. Niiden sisältöä sovelletaan projekteihin, oman tiimiyrityksen toimintaan ja itsensä kehittämiseen – siis teoria viedään käytäntöön.
Content scheduling
Jaksotuksesta sovitaan opintojen alkaessa ja sitä täsmennetään niiden aikana.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijat työskentelevät tiimiyrityksessä ja hakevat samalla jatkuvasti uutta tietoa työelämästä ja oppia ammattikirjallisuudesta ja muusta materiaalista sekä käyvät valitsemistaan seminaareista sekä jakavat tietoa toisilleen.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja tarkoituksenmukaisesti eri fysioterapian alueella
- osaa jäsentää kirjallisesti kuvaten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden välisiä yhteyksiä
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä
Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta.