Customer-oriented Development and Innovation in Social Services and Health Care (3 cr)
Code: 7F00EC22-3001
General information
- Enrolment period
- 01.07.2021 - 30.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
Students
- apply user-based and inclusive design and innovation methods
- develop new services, products and business models for social and health care field together with partners from the working life
Content (course unit)
- operational environment analysis
- inclusive design, evaluation and development methods
- innovation methods and service design
- the process from an idea to a product/service
- quality of the services and evaluation of impact
- digitalization in developing activities
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Evaluation criteria, pass/fail:
In a passed mark, the student:
- strengthens and applies links between phenomena and concepts related to leadership and well-being.
- is able to recognise, present and market their skills
- is able to apply what they have learnt to the situation at hand
- can justify their actions
- acts appropriately
- prepares carefully and systematically for small group situations
- gives and receives feedback actively and constructively
- reviews and evaluates issues from the perspective of the client / team / work community
- is able to co-operate responsibly and with consideration of other team members
- demonstrates readiness to develop their interaction skills
- assumes responsibility and commits themself to the work of the team in addition to their own activities
In a failed mark, there are inadequacies in the student's basic information and application of the data in the rejected performance is flawed. The student avoids active participation in learning situations. The student neglects
preparation and does not take advantage of the feedback received.
Location and time
Tiimiyrityksen ja projektitoiminnan yhteydessä suoritettavia yllämainituin opteusmenetelmin suoritettavia opintoja voi tehdä koko opintosuunnan aikana.
Exam schedules
Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä, osallistumalla seminaareihin, pajoihin ja tiimiyrityksen toimintaan.
Assessment methods and criteria
Arviointi on hyväksytty- hylätty. Opintojakson arvioinnin perusteena ovat kirjoitetut esseet, käytännön projekteissa toiminta ja itse- ja vertaisarviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, esseiden kirjoittaminen.
Learning materials
Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Opiskelijat suositellaan myös itse etsimään aiheeseen sopivaa kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Student workload
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Content scheduling
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Completion alternatives
Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.
International connections
Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
-osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja tarkoituksenmukaisesti eri fysioterapian alueella
- osaa jäsentää kirjallisesti kuvaten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden välisiä yhteyksiä
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä