Skip to main content

Encounter Skills (5 cr)

Code: 1L00FP17-3001

General information


Enrolment period
02.07.2021 - 31.07.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tarja Juurakko-Koskinen
Outi Rantanen
Ari Jussila
Person in charge
Tarja Juurakko-Koskinen
Course
1L00FP17

Objectives (course unit)

After completing the study unit, the student is able to
- understand the significance of meeting in counselling contexts and build dialogical interaction during the counselling
- take students’ situations into account and respect them in the counselling situation
- acknowledge varying and surprising situations and apply the counselling to them
- provide counselling with respect to students’ developmental stages
- acknowledge and respect the diversity of students in counselling contexts
- take cultural characteristics into account in counselling.

Content (course unit)

What is dialogical counselling?
- How does the background of the person receiving guidance affect the counselling?
- How is individuality taken into consideration in counselling?
- How does the diversity of the persons receiving guidance affect the implementation of the counselling?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in Professional guidance counsellor education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.

Exam schedules

ei tenttiä

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa

Student workload

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Content scheduling

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Completion alternatives

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

International connections

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Go back to top of page