Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3005

General information


Enrolment period
01.07.2021 - 24.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2021 - 01.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Miina Kivelä
Person in charge
Mika Jokinen
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

Aika/Zoom
31.08.2021 14.00 - 16.00
07.09.2021 14.00 - 16.00
21.09.2021 14.00 - 16.00
05.10.2021 14.00 - 16.00
26.10.2021 14.00 - 16.00
10.11.2021 14.00 - 16.00
30.11.2021 14.00 - 16.00

Zoom-linkki löytyy Moodlesta.

Exam schedules

Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.

Evaluation methods and criteria

Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
Benchmarking 15%, yksilö
Käsitteet 20%, yksilö
Tavoitteoden asetanta 5%, yksilö
Alustat 20%, ryhmä
Ostajapersoona (S), ryhmä
Lopputyö 40%, ryhmä

Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,035 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi

Learning materials

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

Student workload

Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.

Content scheduling

Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely

Completion alternatives

Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.

Practical training and working life cooperation

Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.

Go back to top of page