Finnish Language and Communication (3 cr)
Code: 5B00FD42-3004
General information
- Enrolment period
- 01.08.2021 - 20.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 07.11.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management
Objectives (course unit)
The student
- uses different ways of learning and knows how to use them when learning independently and in groups
- is able to determine the need for information, evaluate and apply information and knows how to search for information from various sources.
- knows how to communicate appropriately in the various working life situations
- takes into account the recipient’s situation and requirements in the field and knows how to communicate in a structured, understandable an effective way.
Content (course unit)
• basics of spoken communication
• grammar
• writing documents (e.g. job applications, notifications)
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has successfully completed all assignments and participated in the required amount of teaching.
He writes comprehensively and in style, imitating a document standard. The student utilizes the sources, although their use and referencing is minor. The justification of the claims is modest. The construction of the text is volatile, and the form and style of the language are noteworthy.
The student is able to keep his / her introductory speech visual, but there are many things to note in terms of duration, structure, interaction or use of sound.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student has completed all assignments successfully and according to the agreed schedule. The student shows activity and justifies his / her views. According to the instructions given, his or her performance is attentive to the situation and the structure of the recipient.
The views expressed are substantiated, the source information is appropriately peer-reviewed and the referencing is naturally linked to the rest of the presentation. The essential information is clearly communicated and the presentation is fairly error-free and follows the guidelines.
The student takes the recipients and the situation into account in his / her presentations. During a structured speech, the student maintains eye contact with the audience and speaks in his or her own words
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has completed all assignments in accordance with the agreed schedules and participated actively and constructively in the teaching. He communicates persuasively, enthusiastically and interactively, and gives many reasons for his opinion. The language he uses is almost flawless and impeccable in style.
Location and time
Toteutus järjestetään lukujärjestyksen mukaan sekä etä- että lähiopetuksena.
Exam schedules
Toteutuksella ei ole tenttiä.
Assessment methods and criteria
sovitut puhe-esitykset
palautettavat tehtävät
jatkuva näyttö
Assessment scale
0-5
Teaching methods
kirjoitustehtävät
puheharjoitukset
yksilö-,ryhmä- ja paritehtävät
Learning materials
Materiaali on pääasiassa Moodlessa.
Tekniikan viestintä -kirja
muu mainittava tai jaettava materiaali
Student workload
Opintojakso on 3 op eli 3 x 27 tuntia. Opetusta on lukujärjestyksen mukaan noin 25 tuntia.
Kirjoitus-, valmistelu- ja suunnittelutehtävät itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Kurssin eteneminen ja arviointiperusteet esitellään, ja tarvittaessa muokataan, toteutuksen ensimmäisellä opetuskerralla.
Completion alternatives
Ei ole.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole ollut läsnä opetuksessa ja/tai opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.
Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.
Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.
Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen ja osallistunut opetukseen aktiivisesti sekä rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.