Svenska inom det sociala området, muntlig (2 cr)
Code: 7S00EL20-3003
General information
- Enrolment period
- 10.06.2021 - 07.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.09.2021 - 03.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Sari Myllymäki
- Course
- 7S00EL20
Objectives (course unit)
- can interview and instruct patients/clients in situations typical of one’s special field
- can communicate in Swedish as part of a multi-professional team
- understand and can utilize articles and texts in one’s own field
- can further develop their Swedish skills by utilizing dictionaries and other language learning tools
Content (course unit)
- patient/client interview
- guidance and instruction sessions prior to and during examinations
- authentic professional texts, relevant terminology in the field
Prerequisites (course unit)
Toisen kotimaisen kielen (ruotsin) lähtötasoksi edellytetään ylioppilastutkinnon hyväksytty suoritus (lukion B-kielen oppimäärä) tai sitä vastaavat tiedot. Lähtötaso vastaa Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B1.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student understands the main points in easy professional texts regarding their work
* The student can communicate in a simple manner in situations typical to the work community
* The student can use the basic vocabulary of social work and health care
* The student is able to use the basic grammar structures
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to find and use the most important professional publications of their field
* The student can communicate clearly enough in situations typical to the work community (patient instructions)
* The student is able to use and understand the most important vocabulary and concepts of social work and health care
* The student mostly uses grammatical structures correctly
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to find, use and apply even fairly challenging professional publications of their field
* The student can communicate fluently in situations typical to the work community
* The student is able to use and understand even more challenging vocabulary and concepts of social work and health care
* The student uses complex grammatical structures nearly flawlessly
Exam schedules
Kirjallinen tentti: 2.12 (klo 13-16) tai 3.12.2021 (klo 9-16) - Aikataulu sovitaan tarkemmin yhdessä. Riippuu myös siitä, pidetäänkö tentit Moodlessa, Examissa vai koululla.
Suullinen tentti: 2.12 (klo 13-16) tai 3.12.2021 (klo 9-16) erillisen aikataulun mukaan, joka sovitaan yhteisesti kurssilla. Suullinen aikataulu ei välttämättä riitä, joten lisäajoista sovitaan yhteisesti muille saman viikon päiville.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät sekä kirjallinen ja suullinen tentti. Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta. Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
tentti
Learning materials
Opettajan jakamat ja ryhmän itsensä tuottamat materiaalit Tabulassa.
Student workload
Lähioppimiskerrat (yht. 24 h molemmilla kursseilla). Läsnäolovelvollisuus on 80 % lähioppimiskerroista. Itsenäinen työskentelyosio (keskimäärin n. 57 h) sisältää tunneilla käsiteltyihin osa-alueisiin liittyvät kotitehtävät ja tentteihin valmistautumisen.
Completion alternatives
Tarjolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Further information
HUOM! Kurssit: Svenska inom det sociala området, skriftlig ja Svenska inom det sociala området, muntlig pidetään limittäin, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
Ensimmäinen kontaktikerta: ti 7.9.2021 klo 13.00-16.00.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- käyttää rakenteita pääosin oikein
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi