Skip to main content

Research Skills in Seminar Work (4 cr)

Code: 7S00EL88-3002

General information


Enrolment period
18.01.2021 - 30.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Marja-Liisa Timperi
Päivi Suominen-Tontti
Person in charge
Minna Putous
Course
7S00EL88

Objectives (course unit)

Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition

Content (course unit)

- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources

Location and time

- ETÄ Aloitusinfo ja prosessin esittely 20.4. klo 13-13.45
- ETÄ ohjeistus 24.5. klo 9.00 -10.15 ja
aiheen linkittyminen opintojaksoon Opinnäytetyöseminaari 1 (tieteellinen kirjoittaminen 24.5. klo 10.30-12.00).
- Tiedonhankinnan opetus Marja-Liisa Timperi: valinnaisesti joko 27.5 klo 13-16 TAI 16.9 klo 13-16

- Tutkimuksellinen seminaarityön kirjoittaminen (opinnäytetyön aihe) ja palatus syksyllä 2021

Assessment methods and criteria

Aiheen rajauksessa ja valitussa näkökulmassa pysyminen sekä aiheen tarkoituksenmukaisuus opinnäytetyön näkökulmasta.

Valmiin seminaarityön arviointi (0-5).
Seminaarityön palautus moodlen palautuskansioon. Palautuksella neljä vaihtoehtoa:
- palautus 31.8. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.9. mennessä)
- palautus 30.9. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.10 mennessä)
- palautus 31.10. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.11. mennessä)
- palautuus 30.11. mennessä (arviointi 19.1.2022 mennessä)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tiedonhankinnan opetus
Parityöskentely
Ohjaus

Learning materials

Tarkemmat ohjeet opintojakson Moodlessa (Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö)
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeisiin ja arviointikriteereihin: TAMKin raportointiohjeet, opinnäytetyön ariviointikriteerit, Moodle-sivu Opinnäytyö sosiaalialalla.

Lähteet perustuen valittuun aiheeseen.

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 2 t
Tieteellisen kirjoittamisen opetus 2 t
Tiedonhankinta 3 t
Itsenäinen työskentely n. 100 t

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Further information

Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö tehdään opinnäytetyön aiheeseen liittyen, rajatusti.

Opintojakson moodle: 7S00EL90-3004 Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut seminaarityötään sovitussa aikataulussa.
Aihe tai sen käsittelemisen tapa ei ole opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen.
Seminaarityö sisältää virheellistä tietoa. Lähteiden käytössä on merkittäviä puutteita, tai tietoa on plagioitu.
Kielessä on huomattavia virheitä ja puutteita, jotka häiritsevät ymmärrettävyyttä. Tyyli poikkeaa neutraalista asiatyylistä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on palautettu sovitussa aikataulussa.
Aihe on opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen. Tutkielman alussa on sanallistettu kysymys tai ongelma, joka määrää tutkielman rakenteen ja asian käsittelemisen tavan.
Tutkielma perustuu vähintään kuuteen lähteeseen. Lähteistä saatu tieto on osoitettu tekstiviittein, ja lähteet, joihin tekstissä on viitattu, löytyvät lähdeluettelosta.
Seminaarityössä on vähintään yksi kuva, kuvio tai taulukko.
Kieli on ymmärrettävää ja asiatyylistä. Lause- ja virkerakenteet ovat kuitenkin hapuilevia, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on rakenteeltaan tarkoituksenmukainen kokonaisuus: Alussa on esitetty kysymys tai ongelma, johon työn lopussa palataan. Työn tavoite määrittää etenemisen ”punaisen langan”. Lähteet ovat ajantasaisia, aihetta tukevia ja monipuolisia, ja niistä vähintään yksi on vieraskielinen. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden: esittelee, analysoi ja vertailee eri lähteistä saamaansa tietoa. Lähteiden merkitsemisessä voi olla pieniä puutteita, mutta merkitsemisen tavat noudattavat pääpiirteissään TAMKin ohjeita.
Kuvat, kuviot ja taulukot linkittyvät luontevasti tekstiin.
Kieli on helppolukuista ja melko virheetöntä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on vakuuttava ja kiinnostava kokonaisuus. Pääotsikko vastaa työn sisältöä ja herättää lukijan mielenkiinnon. Täsmällisesti nimetyt pää- ja alaluvut jäsentävät aiheen käsittelyä. Lukijalle annetut odotukset täyttyvät, eli kirjoittaja keskittyy lopussa vastaamaan siihen kysymykseen tai ongelmaan, jonka on johdantoon sanallistanut.
Referointi on luontevaa. Eri lähteistä saadusta tiedosta muodostuu sidosteinen, tyylillisesti ehyt kokonaisuus. Tekstiviitteet osoittavat aukottomasti tiedon alkuperän.
Kokonaisuus vastaa merkitsemistavoiltaan ja ulkoasultaan TAMKin raportointiohjetta. Kieli on täsmällistä, kuvaavaa ja lähes virheetöntä.

Go back to top of page