An Environmentally Oriented Service Landscape (5 cr)
Code: 8U00DR24-3003
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 05.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.03.2021 - 15.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student can
- can build a wide picture from the environmental factors which affect the service landscape of the branch.
- develop the business of the own company promoting the environmental responsibility.
- can design eco-based services
Content (course unit)
-environmental responsibility as a part of business strategy
-eco-based service and product design concept and process
-ecologic-based service and product planning and development
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- can describe from his own point of view change factors which are related to the environmental responsibility.
- knows different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility.
- can define the environmental responsibility in the vocational context
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- identifies change factors which are related to the environmental responsibility.
- can choose different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility
- understands and connects the environmental responsibility to the professional context
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- student can pay attention to the change factors which are related to the environmental responsibility and can design operation anticipatorily.
- can search for the different ways of action and solution alternatives to promote an environment responsibility.
- can adapt the environmental responsibility to the professional context
Location and time
Ennakkotehtävä vko 8, saatavilla opintojakson Moodlesta (palautus ennen ensimmäistä aloituskertaa)
perjantai 19.3 klo 8.30-16.00
perjantai 16.4 klo 8.30-16.00
lauantai 15.5 klo 8.30-15.00
mahdollinen tiimikohtainen ohjausaika Moodlen kautta sovitaan aloituskerralla
Opintojakso toteutetaan Zoomin välityksellä. Opintojaksolla on käytössä Moodle,
Opintojaksolla opiskelevat opiskelijat ovat yllä olevien aikojen mukaisesti kaikki yhtä aikaa yhdessä Zoomissa opettajan/opettajien kanssa.
Opintojakso on integroitu Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä -opintojakson kanssa. Aamupäivisin on molempien opintojaksojen erilliset luennot ja iltapäivästä yhteinen osuus liittyen tiimitehtävään. 15.5. on yhteinen päivä.
Evaluation methods and criteria
Ennakkotehtävä , yksilötyö (arviointi hyväksytty/hylätty)
Tiimitehtävä, (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä on yhteinen (= sama tehtävä) Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä - opintojakson kanssa.
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erillisest arvosanat ko. opintojaksoille.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Ryhmäharjoitukset, oppimiskeskustelut
Tiimitehtävä (hankkeelle)
Learning materials
Aineisto tarkentuu myöhemmin.
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet Agenda 2030
Kestävään palvelutuotantoon liittyvä lähdeaineisto
Kiertotalouteen liittyvä lähdemateriaali
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
-yhteinen kontaktiopetus 23h
-opiskelijan itsenäinen työskentely yksin tai oman tiimin kanssa 112 h
Practical training and working life cooperation
Hankeyhteistyö, FUSILLI-hanke
Further information
Opintojakson intergointi Asiakasarvon rakentuminen yrityksen ekosysteemeissä opintojakson kanssa tarkoittaa konkreettisesti sitä, että kontaktipäivässä on molempien opintojaksojen erilliset osuudet ja päivän päätteeksi yhteinen osuus. Opintojakson viimeinen kontaktipäivä on yhteistoteutus.