Skip to main content

Design Project 1 (6 cr)

Code: 5B00FA99-3002

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 18.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 02.05.2021
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Jaakko Aumala
Minna Nyström
Person in charge
Hannu Kauranen
Course
5B00FA99

Objectives (course unit)

Students can work as a member of a design team, and understand the effect of own design as a part of larger entity.

Students can acquire information for designing a simple master plan as well as simple buildings.

Students can design a simple master plan and building and make related plans.

Students are introduced to architectural design, construction materials and structures.

Content (course unit)

Basics of architectural design.
Use of construction information sources and information acquisition.
Design of master plan as team work.
Sketch designs for simple buildings.
Introduction to construction materials and structures.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.

Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.

Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Location and time

see moodle

Exam schedules

evalution according to assignments

Assessment methods and criteria

Arviointi ryhmätyöskentelyn, itsearvioinnin ja henkilökohtaisten palautusten perusteella.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

classroom teaching taking into consideration covid-19 instructions => spring 2021 on line
on line learning
self study
team work
project work

Learning materials

see moodle

Student workload

1 credit / 27 hours

Content scheduling

see moodle

Completion alternatives

no alternative ways

Practical training and working life cooperation

-

International connections

partly in co-operation with ENVE study program

Further information

see moodle

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole täyttänyt opintojakson minimivaatimuksia eikä hänen näyttönsä osaamisesta tai osallistumisesta anna edellytyksiä hyväksyttyyn suoritukseen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.

Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.

Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.

Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.

Go back to top of page