Skip to main content

Design Project (5 cr)

Code: 5T00BJ57-3006

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 18.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Building Services Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
Teachers
Timo Lähteenmäki
Satu Uusikauppila
Person in charge
Timo Lähteenmäki
Course
5T00BJ57

Objectives (course unit)

The student is able to
- describe the different phases of designing building services as well as the principles of documenting the process
- apply topics learnt in studies of electrical building services engineering and create necessary design and realisation documents
- work in a professional project
- cooperate with designers from other fields

Content (course unit)

Managing and scheduling a design project.
Creating design and realisation documents for electrotechnical data systems in a non-residential building. Working as a member of a project team, acquiring and passing on information at the right time. Integration of plans. Building services engineering task list.

Prerequisites (course unit)

Electrical Building Services in Residential Buildings study unit

Location and time

Kevätlukukausi 2021

Exam schedules

Projektityön seminaarit ja palautukset sovitaan kurssin alussa. Tarkempi aikataulu kurssin moodlessa.
1. uusintakoe / korotus touko/kesäkuussa 2021
2. uusintakoe / korotus touko/kesäkuussa 2021

2. Uusintakokeen jälkeen EI oteta mitään kurssiin liittyviä palautuksia vastaan?

Evaluation methods and criteria

Harjoitustehtävät tehtävät ovat pakollisia.
Kurssin arvosana muodostuu suhteella 50/25/15/10 projektityön, Oppimispäiväkirja, seminaariesitys ja tietomalli.
Myöhässä olevat palautukset -0,5 nroa / vko
Palautuksia ei oteta vastaan 2. uusintakokeen jälkeen.
(= kurssiarvosana 0)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Projektityö, Luennot, ohjaus

Learning materials

SFS600 -käsikirjat ja muut erikseen osoitettavat materiaalit

Student workload

etäopetus n.35h, itsenäinen opiskelu ja etätyöskentely n.73h

Completion alternatives

AHOT. Haettava 3 viikon kuluessa kurssin alkamisesta

Further information

Opintojakso suoritetaan yhteistoiminnassa LVI-talotekniikan opiskelijoiden kanssa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osaa mitoittaa ja suunnitella palvelukiinteistön sähköverkkoa.
Harjoitustyötä tai tietomallia. Seminaariesitykseen ei ole osallistuttu.
Opiskelija ei ole osallistunut yhteistyöhön muiden projektin osapuolten kanssa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa puutteeliisesti mitoittaa ja suunnitella palvelukiinteistön sähköverkon. Opiskelija on osallistunut seminaariin ja niiden valmisteluun. Opiskelija on toiminut yhteistyössä toisten projektin osapuolten kanssa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa mitoittaa ja suunnitella kaavamaisesti palvelurakennuksen sähköverkon. Opiskelija osaa selvittää sähköjärjestelmien osuuden energiatehokkuusvaatimusten toteuttamisessa ja selvittää paikallisten pienvoimaloiden käyttömahdolllisuutta ja suunnitella kiinteistön sähköverkon myös pientuotantoon soveltuvaksi. Opiskelija osaa esitellä työn ja projektin yleisölle.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suomeksi
Opiskelija osaa perustellen mitoittaa ja suunnitella palvelurakennuskiinteistön sähköverkon.
Opiskelija osaa selvittää sähköjärjestelmien osuuden energiatehokkuusvaatimusten toteuttamisessa ja selvittää paikallisten pienvoimaloiden käyttömahdolllisuutta ja suunnitella kiinteistön sähköverkon myös pientuotantoon soveltuvaksi. Osaa selvittää sähköjärjestelmien hankinta- ja käyttökustannuksia. Opiskelija on edistänyt ja kehittänyt projektiryhmän toimintaa omalla toiminnallaan.

Go back to top of page