Skip to main content

An Environmentally Oriented Service Landscape (5 cr)

Code: 8U00DR24-3002

General information


Enrolment period
02.11.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.02.2021 - 09.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Heikkilä
Course
8U00DR24

Objectives (course unit)

Student can
- can build a wide picture from the environmental factors which affect the service landscape of the branch.
- develop the business of the own company promoting the environmental responsibility.
- can design eco-based services

Content (course unit)

-environmental responsibility as a part of business strategy
-eco-based service and product design concept and process
-ecologic-based service and product planning and development

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- can describe from his own point of view change factors which are related to the environmental responsibility.
- knows different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility.
- can define the environmental responsibility in the vocational context

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- identifies change factors which are related to the environmental responsibility.
- can choose different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility
- understands and connects the environmental responsibility to the professional context

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- student can pay attention to the change factors which are related to the environmental responsibility and can design operation anticipatorily.
- can search for the different ways of action and solution alternatives to promote an environment responsibility.
- can adapt the environmental responsibility to the professional context

Location and time

Ennakkotehtävä vko 2, saatavilla opintojakson Moodlesta (palautus ennen ensimmäistä aloituskertaa)
perjantai 5.2. klo 8.30-16.00
perjantai 12.3. klo 8.30-16.00
perjantai 9.4. klo 8.30-15.00
Tiimikohtainen ohjausaika Moodlen kautta sovitaan aloituskerralla

Opintojakso toteutetaan Zoomin välityksellä. Opintojaksolla on käytössä Moodle,
Opintojaksolla opiskelevat opiskelijat ovat yllä olevien aikojen mukaisesti kaikki yhtä aikaa yhdessä Zoomissa opettajan/opettajien kanssa.

Opintojakso on integroitu Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä -opintojakson kanssa. Aamupäivisin on molempien opintojaksojen erilliset luennot ja iltapäivästä yhteinen osuus liittyen tiimitehtävään. 9.4. on yhteinen päivä.

Exam schedules

-

Evaluation methods and criteria

Ennakkotehtävä , yksilötyö (arviointi 1-5) 20 %
Tiimitehtävä, (arviointi 1-5), 80 %

Tiimitehtävä on yhteinen (= sama tehtävä) Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä - opintojakson kanssa.
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erillisest arvosanat ko. opintojaksoille.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Ryhmäharjoitukset, oppimiskeskustelut
Tiimitehtävä

Learning materials

Aineisto tarkentuu myöhemmin.
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet Agenda 2030
Kestävään palvelutuotantoon liittyvä lähdeaineisto
Kiertotalouteen liittyvä lähdemateriaali

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä

-yhteinen kontaktiopetus 23h
-opiskelijan itsenäinen työskentely yksin tai oman tiimin kanssa 112 h

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Opintojakson integrointi Asiakasarvon rakentuminen yrityksen ekosysteemeissä opintojakson kanssa tarkoittaa konkreettisesti sitä, että kontaktipäivässä on molempien opintojaksojen erilliset osuudet ja päivän päätteeksi yhteinen osuus. Opintojakson viimeinen kontaktipäivä on yhteistoteutus.

Go back to top of page