An Environmentally Oriented Service Landscape (5 cr)
Code: 8U00DR24-3002
General information
- Enrolment period
- 02.11.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.02.2021 - 09.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Tuija Heikkilä
- Course
- 8U00DR24
Objectives (course unit)
Student can
- can build a wide picture from the environmental factors which affect the service landscape of the branch.
- develop the business of the own company promoting the environmental responsibility.
- can design eco-based services
Content (course unit)
-environmental responsibility as a part of business strategy
-eco-based service and product design concept and process
-ecologic-based service and product planning and development
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- can describe from his own point of view change factors which are related to the environmental responsibility.
- knows different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility.
- can define the environmental responsibility in the vocational context
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- identifies change factors which are related to the environmental responsibility.
- can choose different ways of action and solution alternatives to promote an environmental responsibility
- understands and connects the environmental responsibility to the professional context
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- student can pay attention to the change factors which are related to the environmental responsibility and can design operation anticipatorily.
- can search for the different ways of action and solution alternatives to promote an environment responsibility.
- can adapt the environmental responsibility to the professional context
Location and time
Ennakkotehtävä vko 2, saatavilla opintojakson Moodlesta (palautus ennen ensimmäistä aloituskertaa)
perjantai 5.2. klo 8.30-16.00
perjantai 12.3. klo 8.30-16.00
perjantai 9.4. klo 8.30-15.00
Tiimikohtainen ohjausaika Moodlen kautta sovitaan aloituskerralla
Opintojakso toteutetaan Zoomin välityksellä. Opintojaksolla on käytössä Moodle,
Opintojaksolla opiskelevat opiskelijat ovat yllä olevien aikojen mukaisesti kaikki yhtä aikaa yhdessä Zoomissa opettajan/opettajien kanssa.
Opintojakso on integroitu Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä -opintojakson kanssa. Aamupäivisin on molempien opintojaksojen erilliset luennot ja iltapäivästä yhteinen osuus liittyen tiimitehtävään. 9.4. on yhteinen päivä.
Exam schedules
-
Evaluation methods and criteria
Ennakkotehtävä , yksilötyö (arviointi 1-5) 20 %
Tiimitehtävä, (arviointi 1-5), 80 %
Tiimitehtävä on yhteinen (= sama tehtävä) Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissä - opintojakson kanssa.
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erillisest arvosanat ko. opintojaksoille.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Ryhmäharjoitukset, oppimiskeskustelut
Tiimitehtävä
Learning materials
Aineisto tarkentuu myöhemmin.
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet Agenda 2030
Kestävään palvelutuotantoon liittyvä lähdeaineisto
Kiertotalouteen liittyvä lähdemateriaali
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
-yhteinen kontaktiopetus 23h
-opiskelijan itsenäinen työskentely yksin tai oman tiimin kanssa 112 h
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Opintojakson integrointi Asiakasarvon rakentuminen yrityksen ekosysteemeissä opintojakson kanssa tarkoittaa konkreettisesti sitä, että kontaktipäivässä on molempien opintojaksojen erilliset osuudet ja päivän päätteeksi yhteinen osuus. Opintojakson viimeinen kontaktipäivä on yhteistoteutus.